۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۲۶۹۵۷۹

واکنش تند ونزوئلا به گزارش سالیانه آمریکا درباره وضعیت تروریسم در این کشور

خبرگزاری رسا ـ وزیر امور خارجه ونزوئلا گزارش سالیانه وزارت خارجه آمریکا درباره «تروریسم در سال 2014 میلادی به تفکیک کشورها» که این کشور را به تروریسم دولتی محکوم کرده بود، رد کرد.
ونزوئلا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دلسی رودریگز وزیر امور خارجه ونزوئلا روز گذشته طی بیانیه‌ای گزارش افتراگونه تینا کیداناو هماهنگ‌کننده ضدتروریسم وزارت امور خارجه آمریکا درباره ونزوئلا که روز جمعه منتشر شده بود، را با قاطعیت رد کرد.

 

وزیر امور خارجه ونزوئلا ضمن اعلام این که «کاراکاس» (پایتخت ونزوئلا) هر نوع تروریسمی از جمله تروریسم دولتی را محکوم می‌کند، تصریح کرد: سرزمین بولیوار و چاوز از این آفت‌ها به دور است.

 

وی همچنین از واشنگتن خواست تا اقدامات یک‌جانبه و مداخله‌جویانه خود را که معیارهای حقوق بین‌الملل به رسمیت شناخته شده از سوی ملت‌های متمدن را نقض می‌کند، متوقف کند.

 

در بیانیه وی آمده است که آمریکا حق ارزیابی کشورهای مستقل در هیچ زمینه‌ای از جمله تروریسم را ندارد.

 

رودریگز ضمن انتقاد از رفتار دوگانه آمریکا عنوان کرد که دولت این کشور گزارش‌ها و تحریم‌هایی را در زمینه تروریسم انجام داده و این در حالی است که جامعه بین‌المللی می‌داند که این دولت گروه‌های تروریستی را از لحاظ مالی برای انجام اقدامات خشونت‌آمیز علیه مردم خاورمیانه و آفریقا مورد حمایت قرار می‌دهد.

 

23 آوریل گذشته (3 اردیبهشت) رافائل رامیرز سفیر ونزوئلا در سازمان ملل متحد نیز از رفتار دوگانه آمریکا در زمینه مبارزه با تروریسم انتقاد کرد.

 

روابط  آمریکا و ونزوئلا پس از آن که باراک اوباما رییس جمهور آمریکا طی یک حکم اجرایی دولت ونزوئلا را تهدیدی غیرعادی و فوق العاده برای امنیت ملی و سیاست خارجی کشور خود خطاب و 7 مقام دولتی ونزوئلا را نیز تحریم کرد، متشنج شد؛ اقدامی که انتقادات مقامات بلند پایه ونزوئلا و رهبران بیش از 40 کشور جهان را برانگیخت./994/ب102/د

ارسال نظرات