۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۲۶۹۶۲۹
استاد حوزه و دانشگاه:

مبارزه با گناه از اثرات روزه داری است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اثرات روزه، گفت: یکی از اثرات روزه مبارزه با گناه است و اگر ما بتوانیم روزه بدون گناه بگیریم با ارزش است.
حجت الاسلام سيدمحمدعلي غروي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علی غروی عضو جامعه مبلغان، امروز در جلسه سخنرانی به مناسبت ماه مبارک رمضان که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، برگزار شد، با اشاره به اثرات روزه، گفت: یکی از اثرات روزه مبارزه با گناه بود اگر ما بتوانیم روزه بدون گناه بگیریم با ارزش است.

 

وی با اشاره به فرمایش یکی از علمای دین مبنی بر فکر گناه نکردن، افزود: برای گناه نکردن باید فکر گناه را نیز از ذهن خود بیرون کنیم هنگام تنهایی به عبادت مشغول شده و فکر و اندیشه غلط نکنیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به روایتی در این زمینه عنوان کرد: در روایت است که یک ساعت تفکر از هفتاد سال عبادت بهتر است، این هفتاد سال به معنای هفتاد سال عبادت واقعی نیست بلکه عظمت موضوع را بیان می‌کند.

 

حجت‌الاسلام غروی، در ادامه بیان داشت: بخشی از فکر خوب کردن به این است که انسان پیش از هر کاری به درست یا غلط بودن اندیشه، نصیحت یا هر کاری که می‌خواهد انجام دهد فکر کند در حقیقت ابعاد و نتیجه آنچه قرار است انجام شود را در نظر بگیریم که آیا سبب پیشرفت یا عقب‌گرد ما می‌شود.

 

وی افزود: اگر بخواهیم گناه نکنیم حتی فکر گناه را نیز باید کنار بگذاریم، دوست و رفیق خوب یا بد در انسان اثر می‌گذارد بنابراین خود را به دوستان خوب نزدیک و از دوستان بد دور کنیم زیرا آنها در نزدیکی یا دوری ما به گناه تاثیرگذار هستند.

 

عضو جامعه مبلغان، با اشاره به این که 5 چیز قلب انسان را فاسد می‌کند، اظهار داشت: با مردگان یعنی ثروتمندان بی‌درد که به رنج مردم هیچ توجهی ندارند رفاقت کردن زمینه حرکت انسان به سوی گناه را فراهم می‌کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: دوستی با گناهکاران زمینه گناه و دوستی با نیکوکاران زمینه سعادت انسان را فراهم می‌کند، قرآن کریم می‌فرماید: اگر می‌ترسید دین شما به وسیله گناهکاران پولدار صدمه بیند از آنها اطاعت نکنید.

 

وی با اشاره به مورد دیگری که قلب انسان فاسد می‌کند، ابراز کرد: دوستی با انسان فاسق و عیاش نیز قلب انسان را فاسد می‌کند، یک انسان فاسق و عیاش ممکن است ما را به یک جام شراب بفروشد.

 

استاد حوزه و دانشگاه، افزود: کسانی که در اوج غریزه با گناه مبارزه کرده و خود را آلوده نمی‌کنند افرادی هستند که پدر و مادر در جوانی روی آنها کار کردند، جوانان زمانی که در محیط گناه قرار می‌گیرد باید از محل گناه دور شوند.

 

عضو جامعه مبلغان، در پایان خاطرنشان کرد: پدر و مادرها زمینه ازدواج فرزندان خود را فراهم کرده و در امر ازدواج سخت‌گیری نکنند زیرا دیر ازدواج کردن جوانان ممکن است زمینه‌‌ساز ورود آنها به گناه شود، مراسم ازدواج را ساده برگزار کنید خوشبختی جوانان در فراهم شدن همه امکانات نیست./807/پ202/ب4

ارسال نظرات