۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۲۶۹۶۵۰

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ اجرای طرح همای رحمت در تبریز، اهدای زمین از سوی نیکوکار مراغه ای برای ساخت مدرسه و برگزاری چهارمین جشنواره استانی فیلم کوتاه بسیج از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه فرهنگي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، عزیز نوری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی از اجرای طرح همای رحمت در این استان به منظور کمک به افراد آسیب پذیر همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار داشت: عموم مردم نوع دوست، نیکوکار و روزه دار استان می توانند با کمک های نقدی و غیرنقدی در این طرح مشارکت کنند.


وی ادامه داد: طرح همای رحمت همه ساله در ماه مبارک رمضان به منظور کمک به افراد آسیب پذیر با توزیع سبدهای غذایی و پهن کردن سفره های رحمت در میان اقشار محروم جامعه اجرا می شود. مردم نیکوکار استان جهت هماهنگی تحویل اقلام اهدایی می توانند با شماره تلفن 35412889 تماس داشته باشند.


نوری اعلام کرد: خیرین می توانند کمکهای نقدی خود را بشماره حساب 4978595055 نزد بانک ملت واریز و کمکهای غیر نقدی خود اعم از برنج ،روغن نباتی، حبوبات،قند و شکر،رب،ماکارونی و سایر مواد غذایی را به دفاتر جمعیت هلال احمر در شعب تابعه و در مرکز استان به معاونت داوطلبان واقع درتبریز- خیابان حافظ – روبروی مرکز سابق اعزام نیروی سپاه تحویل دهند.


نیکوکار مراغه ای پنج قطعه زمین برای ساخت مدرسه اهدا کرد

احمد عزیزی، مدیرعامل مجمع خیران مدرسه ساز مراغه گفت: ابراهیم نژادیان فرابار، نیکوکار و خیر این شهرستان پنج قطعه زمین برای ساخت مدرسه اهدا کرد. این زمین ها را که شامل چهار قطعه با کاربری مسکونی و یک قطعه با کاربری تجاری است به آموزش و پرورش مراغه واگذار کرد.


وی با بیان این‌که مجموع مساحت این قطعه ها یک هزار و 100 متر مربع بوده و ارزش آن ها، حدود شش میلیارد ریال است، ادامه داد: خیران این شهرستان امسال برای ساخت 9 مدرسه جدید با 36 کلاس درس 30 میلیارد ریال تعهد کرده اند.


چهارمین جشنواره استانی فیلم کوتاه بسیج برگزار می شود

قربانعلی طاهری فر، دبیر چهارمین جشنواره استانی فیلم کوتاه بسیج از برگزاری جشنواره همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: جشنواره از 31 شهریور تا هفت مهرماه سال جاری برگزار می شود و آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا پنجم شهریور ماه سال جاری می باشد.


وی افزود: این جشنواره  با عنوان سکانس بیداری در دو بخش فیلم کوتاه بسیج و فیلمنامه نویسی بر گزار می شود در رابطه با فیلمنامه نویسی علاقه‌مندان می توانند فیلم نامه های خود را مطابق موضوع های تعیین شده تا تاریخ 25/04/1394 به دبیرخانه جشنواره استانی ارسال کنند.


بازخوانی ارزش ها و ارمان های انقلاب (ولایت و رهبری، عدالت طلبی، استقلال، آزادی، استکبارستیزی و دین باوری، ایثار و شهادت و مهرورزی)؛ بیداری اسلامی و مقاومت ملل (تبیین و تبلیغ اهداف و آرمان حرکت های اسلامی، تجلیل از قیام و مقاومت مردم به پا خواسته و ...)؛ انتظار، امید، آرمانگرایی؛ مضامین آیینی، اجتماعی(مبتنی بر اصول خانواده، اخلاق و سبک زندگی ایرانی اسلامی) محورهای این جشنواره است.


تحقق شعار سال، مقابله با جنگ نرم شبکه های ماهواره ای و رسانه های استکباری علیه جمهوری اسلامی ایران، افشای جنایت های گروهک های تکفیری داعش و غیره، زندگی ائمه اطهار و اهل بیت(ع) بویژه حضرت زهرا(س) در الگوسازی و نقش زن مسلمان در زندگی امروز، دفاع مقدس و نمود آن در استان، شهرستان و یا در محل زندگی شما، معرفی ارزش های انقلابی و جهادی از دیگر محورهای موضوعی جشنواره می باشد./853/پ203/ح

ارسال نظرات