۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۲۷۰۰۰۰
آیت‌الله ایمانی:

اعتماد رهبری به تیم مذاکره کننده مسؤولیت آنان را سنگین‌تر می‌کند

خبرگزاری رسا ـ‌ امام جمعه شیراز گفت: تیم مذاکره کننده باید توجه داشته باشند اعتماد و لطف رهبری شوخی نیست، و مسؤولیت عظیمی را در حفظ حقوق مردم، حقوق هسته‌ای، عزت مسلمین و عزت اسلام متوجه آنان می‌کند.
آيت‌الله اسدالله ايماني، نماينده ولي فقيه در استان فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر گفت: جهان امروز به حوادث مختلفی گرفتار شده و به بحران‌هایی گرفتار است که در اثر سوء تدبیر و عملکرد مسؤولان جهان و دنیا است.  

 

ضرورت مقابله با بحران مواد مخدر

وی در ادامه افزود: جهان امروز با بحران فقر، بحران حملات هسته‌ای و بحران محیط زیست، بحران مواد مخدر، دست و پنجه نرم می‌کند؛ مواد مخدر به ویژه آنچه امروز به نام مواد مخدر صنعتی آسان و راحت در دسترس آحاد جامعه قرار گرفته ابزاری است برای به هم زدن نظم جامعه، ابزاری است برای بالا بردن سطح جرم و بزه در جامعه و ابزاری است برای مسیر اقتصاد سالم را به هم ریختن و پول حرام در جامعه تزریق کردن.

 

آیت‌الله ایمانی خاطر نشان کرد: آمریکا به عنوان مبارزه با تروریسم و مبارزه با مواد مخدر سال 2001 وارد افغانستان شد؛ از 2001 تا 2014 نتیجه ورود آمریکا و مبارزه امریکا با مواد مخدر این بود که کشت تریاک در افغانستان 35 برابر شد این نتیجه مبارزه امریکا با مواد مخدر بود.  

 

وی ادامه داد: در سال گذشته در کشور ما بیش از 500 تن مواد مخدر کشف شد، بیش از 270 هزار نفر در رابطه با قاچاق و سایر جابجایی مواد مخدر دستگیر و زندانی شدند، هر روز به طور متوسط 8 نفر در کشور ما به خاطر مصرف مواد مخدر می‌میرند و از بین می‌روند، از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز بیش از 3700 نفر از نیروهای عزیز جمهوری اسلامی در راه مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ به شهادت رسیدند این بحران را باید به فکر آن افتاد و جامعه باید برای مهار آن اقدام کند و گام بردارد.  

 

امام جمعه شیراز تأکید کرد: امروز تمام دستگاه‌های ما باید دست به دست هم بدهند اعم از دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، مساجد، نمازهای جمعه و جماعت،  مدارس، حوزه‌های علمیه، نخبگان جامعه، دستگاه‌ها قضایی همه طرحی برای پیشگیری و برای بالا بردن ضریب امنیت در مقابل این حادثه و ایجاد آرامش در جوانان که به سمت و سوی این مواد راه پیدا نکنند حرکتی جهاد گونه ضرورت دارد که همه با هم با این بحران عظیم مبارزه کنیم.

 

وی تصریح کرد: در استان ما هم می‌طلبد که برای سلامت افراد و جلوگیری از آلوده شدن افراد سالم برنامه ریزی‌های مختلفی در حوزه‌های گوناگون داشته باشیم و امیدوارم برای این کار سرمایه گذاری‌های لازم در دستور کار قرار گیرد و اعتبارات لازم به این کار اختصاص بدهیم.  

 

هم‌دلی و هم‌زبانی منافاتی با انتقاد ندارد

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار کارگزاران و دولت مردان در ضیافت افطاری که محضرشان شرفیاب بودند نکاتی اصولی و اساسی بری چندمین بار گوشزد کردند.

 

وی ادامه داد: نکات فراوانی که هر کدام به جای خود بسیار اثرگذار و نقش آفرین بود اما در فرصت کوتاهی که در اختیارمان است من به چهار محور اصلی آن اشاره می‌کنم محور اول که مورد نظر رهبر معظم انقلاب از آغاز سال تا به امروز و قبل از آن به مناسبت‌های مختلف بوده همدلی و هم زبانی دولت و ملت است که دولت با مردم شفاف، خودمانی و راست برخورد کند و ملت هم به دولت اعتماد لازم را داشته باشند. 

 

آیت‌الله ایمانی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب از انتقاد استقبال می‌کنند اما انتقادی که با حقایق موجود منطبق باشد و بر اساس انصاف همراه باشد.  

 

وظیفه ما تبعیت و همراهی با رهبری است

وی ادامه داد: محور دوم اینکه مسأله هسته‌ای برای چندمین بار مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و درباره آن نکات لازم را بیان داشتند، و این نکته را به صراحت بیان کردند که مردم بدانند آنچه مقام معظم رهبری در جلسات عمومی مطرح نمودند و می‌نمایند همان است که در جلسات خصوصی هم دنبال می‌کنند و این چنین نیست که تکلیفی به عهده رهبری بیاید و رهبری آن را انجام ندهد و مردم بخواهند قبل از او آن تکلیف را دنبال کنند، وظیفه ما تبعیت و همراه با رهبری حرکت کردن است.

 

اعتماد رهبری به تیم مذاکره کننده مسؤولیت آور است

آیت‌الله ایمانی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب از توافق خوب استقبال کردند و تیم مذاکره کننده را انسان‌هایی امین، شجاع، غیور و متدین معرفی کردند و این‌ها نکاتی است که برای ما درس است و برای آن‌ها هم درس است یعنی آن‌ها باید توجه داشته باشند این اعتماد رهبری شوخی نیست، این همه لطف و محبت رهبری ساده نیست که به جمعیتی بفرماید امین، شجاع، غیور و متدین و آن‌ها در مقابل این کلمات و بار سنگین این کلمات چه مسؤولیت عظیمی در حفظ حقوق مردم، حقوق هسته‌ای، عزت مسلمین و عزت اسلام عهده دار هستند.  

 

ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی

وی ادامه داد: مسأله اقتصاد مقاومتی که فرمودند با همین ساز و کارهایی که ما داریم اقتصاد مقاومتی عملیاتی است به شرط اینکه به نیروهای درون جامعه توجه کنیم. ما در اوج تحریم در هوا و فضا رشد کردیم، در اوج تحریم توانستیم 20 درصد سوخت هسته‌ای ایجاد کنیم و رآکتور تهران را دنباله حرکتش را ادامه بدهیم و اجازه توقف ندهیم، این دستاوردها ساده و ارزان نبوده است./919/پ202/ب4

ارسال نظرات