۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۲۷۰۲۸۲
حجت الاسلام و‌المسلمین انصاریان:

جنایات تکفیری ها نتیجه انحراف از اسلام اصیل است

خبرگزاری رسا ـ استاد برجسته اخلاق با بیان این‌که در مسیر تمام همه موجودات یک هدایت‌گر وجود دارد، تصریح کرد: نه تنها در وجود موجودات عالم، بلکه در ساخته‌های دست بشر نیز یک نوع هدایت‌گر وجود دارد تا او را به سمت مسیری معین هدایت کند.
جنایات تکفیری ها نتیجه انحراف از اسلام اصیل است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و‌المسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه عصر شنبه ششم تیر‌ماه در مسجد امیر(ع)، گفت: نیروی هدایت‌گر در تمام موجودات وجود دارد، حتی بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی حیوانات ثابت شده است که یک نیروی غریزی حیوانات را هدایت می‌کند و آنان ‌را در مسیر تولیدمثل و زندگی قرار می‌دهد.

وی افزود: هیچ موجودی در دنیا بدون هدایت‌گر وجود ندارد، انسان نیز برای پیدا کردن مسیر خود نیازمند به یک هدایت‌گر است، ضمن این‌که افرادی که بدون هادی زندگی می‌کنند با مشکلات فراوانی دست به گریبان هستند و گاهی رسوایی آن‌ها به سایت‌ها و روزنامه‌ها کشیده می‌شود.

استاد برجسته اخلاق با اشاره به جنایات گروه‌های تکفیری همانند داعش و طالبان، تاکید کرد: این گروه‌های جنایت‌کار به‌دلیل نداشتن هادی دست به این نوع اعمال می‌زنند، ضمن این‌که در دنیای امروز جنایاتی به مراتب بدتر از کار‌هایی که داعش انجام می‌دهد رخ می‌دهد که بیشتر آن‌ها به‌دلیل پیروی از امیال و غرایز جنسی است.

حجت الاسلام و‌المسلمین انصاریان با بیان این‌که هدایت‌گر باید هنر، علم و اخلاق داشته باشد، خاطرنشان کرد: بنا‌بر روایات قابل استناد علمای اهل سنت، بر اساس شنیده‌های جابربن عبدالله از پیامبر(ص)، حضرت علی(ع) هدایت‌گری است که ویژگی‌های منحصر به‌فردی دارد، حال اگر یک فرد معمولی یکی از ویژگی‌های حضرت علی(ع) را در خود داشته باشد می‌تواند خود را به عنوان انسان برتر به جهانیان معرفی کند.

وی در پایان با بر‌شمردن برخی از ویژگی‌های حضرت علی(ع) از زبان پیامبر(ص)، گفت: پیامبر(ص) فرمودند؛ علی(ع) من هستم و او نیز همانند من است، ضمن این‌که هر‌کسی از علی(ع) حمایت کند انگار از من حمایت کرده است، همان‌طور که هرکس با علی(ع) به جنگ بایستد و از او نافرمانی کند، انگار در مقابل من ایستاده است./856/پ202/ب

ارسال نظرات