۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۸
کد خبر: ۲۷۰۳۷۳
رحیم‌پورازغدی:

خون شهدای هفتم تیر موجب بصیرت ملت ایران و آگاهی از فتنه های منافقان شد/ شهید بهشتی خاری بر چشم دشمنان نظام

خبرگزاری رسا ـ‌ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که شهید بهشتی خاری بر چشم دشمنان نظام به ویژه منافقان بود، گفت: منافقان و دشمنان به خیال خود با ترور شخصیت‌ها به دنبال سقوط جمهوری اسلامی بودند، اما خون شهدای هفتم تیر موجب بصیرت ملت ایران و آگاهی از فتنه های منافقان شد.
خون شهدای هفتم تیر موجب بصیرت ملت ایران و آگاهی از فتنه های منافقان شد/ شهید بهشتی خاری بر چشم دشمنان نظام رحيم‌پور ازغدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  حسن رحیم‌پورازغدی،  استاد حوزه و دانشگاه  عصر شنبه ششم تیرماه در آخرین شب مراسم سی و سومین سالگرد شهدای هفتم تیر که در مرکز فرهنگی شهدای انقلاب برگزار شد،  با اشاره به این‌که شهدای حادثه بمب گذاری دفتر مرکز حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر سال ۱۳۶۰ هر کدام از نخبگان، اندیشمندان و مجاهدان انقلاب اسلامی بودند که برای استقرار جمهوری اسلامی از جان مایه گذاشتند،گفت: شهید بهشتی خاری بر چشم دشمنان نظام به ویژه منافقان بود.

 

وی از شهید آیت الله بهشتی به عنوان سرآمد شهدای هفتم تیر یاد کرد و افزود: امام خمینی و رهبر معظم انقلاب اسلامی در وصف شخصیت فردی، اجتماعی و سیاسی آیت الله بهشتی بارها سخنان گهربار ارائه کرده اند که این نشان دهنده جایگاه این شهید مظلوم در تاریخ انقلاب اسلامی است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که شهید بهشتی دارای شخصیتی جامع بود و تشکیلات قضائی جمهوری اسلامی را به خوبی ساماندهی کرد، افزود: شهید بهشتی از معتمدان حضرت امام خمینی(ره) بود، منافقان و دشمنان به خیال خود با این ترورها به دنبال سقوط جمهوری اسلامی بودند، اما خون شهدای هفتم تیر موجب بصیرت ملت ایران و آگاهی از فتنه های منافقان شد.

 

وی با اشاره به مظلومیت شهید بهشتی در دوران حیاتش گفت: دشمنان با شبهه‌پراکنی و ترویج تهمت‌های ناروا به شهید بهشتی درصدد خدشه‌دار کردن چهره این انقلابی اصیل بودند، اما پس از شکست در این عرصه، طرح ترور فیزیکی این عالم وارسته و مجاهد را پیاده کردند، غافل از این‌که شهادت آیت الله بهشتی مهر تأییدی بر حقانیتش بوده است.

 

رحیم‌پورازغدی همچنین افزود: شهید بهشتی یکی از استوانه های علمی، سیاستمدار برجسته و صاحب نظر انقلاب اسلامی بود که در تدوین قانون اساسی و انسجام تشکیلات قضایی نقش مؤثری داشته است، اما در نهایت به آتش کینه و عداوت منافقان کوردل سوخته و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

وی در پایان خاظرنشان کرد: این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام می‌فرمود با مردم می‌توان مکتب را پیروز کرد خاطرنشان کرد: بهشتی معتقد بود ملت متدین هستند اما حساب اشخاص را در شرایط خاص جدا می‌کنند، مردم با ولایت فقیه می‌توانند مشکلات را حل کنند./817/پ202/ح

ارسال نظرات