۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۲۷۰۴۶۱
استاد حوزه علمیه قم:

زیاده‌خواهی اعمال انسان را تباه می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که زیاده‌خواهی اعمال انسان را تباه می‌کند، گفت: خداوند به‌وسیله توبه و امر به ‌معروف و نهی از منکر جامعه اسلامی را از سقوط و تباهی نجات می‌دهد.
توبه واستغفار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم رانی زنجانی، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س) توبه را دفع کننده خشم و غضب خداوند از بندگان عنوان کرد و گفت: خداوند به‌وسیله توبه و امربه‌معروف و نهی از منکر جامعه اسلامی را از سقوط و تباهی نجات می‌دهد.

 

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که خداوند برای کسانی که نخستین بار به اسلام گرویده و بر دیگران سبقت ‌گرفته‌اند پاداش خاصی در نظر گرفته است، تصریح کرد: خداوند بهشت بیکران و نعمت‌های فراوان را پاداش این گروه قرار می‌دهد.

 

رانی زنجانی اظهار کرد: عده‌ای در صدر اسلام و پس از پیامبر (ص) از انصار و مهاجرین به‌واسطه همین سبقت در دین خواهان سهم بیشتری از سایر مردم عادی از خزانه و بیت المال بودند که خداوند در آیه‌ای از قرآن کریم این موضوع را رد کرده و می‌فرماید پاداش این گروه در نزد خداوند بوده و ثواب آن بهشت بی‌کران است.

 

وی جنگ‌های داخلی در جهان اسلام از جمله جنگ جمل را نتیجه همین زیاده‌خواهی عده‌ای از بیت‌المال به خاطر سبقت در ایمان عنوان کرد و اظهار داشت: این زیاده‌خواهی سبب شد که اعمال این گروه تباه شود.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: خداوند در قرآن از بندگان می‌خواهد که نماز را به پادارند و در کنار اقامه نماز به امربه‌معروف و نهی از منکر بپردازند و این کار را لازمه ایمان و ولایتمداری عنوان می‌کند.

 

وی اظهار کرد: اگر در جامعه رسالت امربه‌معروف و نهی از منکر بر زمین‌مانده و مردم نسبت به گناهکار و بی‌گناه به یکسان رفتار کنند مانند دوران امام حسین(ع) جز با شهادت یک معصوم نمی توان جامعه اسلامی را نجات داد.

 

رانی زنجانی بهشت را پاداش انسان‌های مؤمن عنوان کرد و ادامه داد: بهشت از آنچه انسان می‌تواند تصور کند برتر و زیباتر است و خداوند این‌چنین نعمتی را پاداش کمال انسانی می‌داند.

 

وی افزود: خداوند درهای توبه را به هنگام گناه به روی انسان بازکرده و از انسان می‌خواهد با توبه خود را از خشم خداوند دور کند.

 

استاد حوزه علیمه قم بابیان این‌که به‌وسیله توبه و امربه‌معروف و نهی از منکر جامعه از خطر سقوط و تباهی حفظ می‌شود، یادآور شد: در جامعه‌ای که توبه و امربه‌معروف و نهی از منکر نباشد گناه مانند یک بیماری مسری شرایط نزول عذاب را بر امت‌ها و ملت‌ها فراهم می‌کند./837/پ202/ی

ارسال نظرات