۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۲۷۰۶۸۱
آیت الله طباطبایی نژاد:

ائمه معصومان مصادیق بارز مکارم اخلاق هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، ائمه معصومان (ع) را مصادیق بارز مکارم اخلاق دانست و گفت: مکارم اخلاق یعنی خوبی کردن به کسی که در حق شما بدی کرده است.
امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، همزمان با دوازدهمین روز از ماه مبارک رمضان در ادامه توصیف متقین از منظر امیرمؤمنان(ع)، مکارم را ایثار معنا کرد و گفت: مکارم اخلاق یعنی فاطمه زهرا(س) که علی رغم گرسنگی خود و فرزندانش غذای خود را به نیازمندان اعطا کرد.

 

 

 

وی به اهمیت مکارم اخلاق از منظر اسلام اشاره کرد و گفت: اهمیت این اقدام که جزئی از مکارم اخلاق است، به اندازه ای بود، که داستان این خانواده در قرآن ذکر شد که تا قیامت آیندگان نیز از این گذشت و ایثار درس بگیرند.

 

 

 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: این افراد سه روز روزه گرفتند و هر روز افطار خود را به مسکین و اسیر و یتیم دادند و جز رضای خدا اجر و پاداشی نخواستند.

 

 

وی اظهار داشت: هدف این بزرگواران این بود که "انَّا نَخَافُ مِن رَّبِّنَا یَوْمًا عَبُوسًا قَمْطَرِیرًا"  از آن روزی می ترسیم که چهره ها در هم فشرده و عبوس است و باید برای کمک نکردن به فقیر در محضر الهی پاسخگو باشند.

 

 

 

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: خداوند نیز پاداش این عمل را چنین می دهد: وَجَزَاهُم بِمَا صَبَرُوا جَنَّةً وَحَرِیرًا ، مُتَّکِئِینَ فِیهَا عَلَى الأَرَائِکِ لا یَرَوْنَ فِیهَا شَمْسًا وَلا زَمْهَرِیرًا و از آن آتشی که می ترسیدند نجات می یابند.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان افزود: حضرت علی(ع) در بیان صفات متقین می آورند: متقی کسی است که خود را برای راحتی دیگران به سختی بیندازد.

 

 

وی به صفتی دیگر از متقین اشاره کرد و گفت: انسان متقی کسی را که به او ظلم کرده، در مقام قدرت عفو کرده و می بخشد.

 

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در اصفهان به روایتی از حضرت در نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: اگر بر دشمنت قدرت کردی و توانستی از او انتقام بگیری، به شکرانه این قدرت او را ببخش.

 

 

آیت الله طباطبایی تأکید کرد: البته در برخی روایات داریم که گاهی عفو بر انسان لئیم سبب ضرر است و فکر می کند ترسیدی و هنوز قدرت ظلم کردن دارد./1305/پ202/ب4

ارسال نظرات