۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۲۷۱۰۳۸

توطئه مشترک اردن و رژیم صهیونیستی برای ورود یهودیان به مسجد الاقصی

خبرگزاری رسا ـ روزنامه صهیونیستی هاآرتص در شماره امروز سه شنبه خود از تماس‎های اردن و رژیم صهیونیستی به منظور فراهم کردن زمینه ورود شهرک نشینان یهودی به مساجد و مصلاهای مسجد مبارک الاقصی خبر داد.
مسجد الاقصي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه صهیونیستی هاآرتص خاطر نشان کرد که هدف از این طرح ورود یهودیان به داخل مساجد و مصلاهای مسجد الاقصی و محدود نشدن حضور آنها در این مسجد به صحن های آن است؛ چرا که اردن و رژیم صهیونیستی از سال ها قبل درباره ورود یهودیان و غیر مسلمان ها به صحن های مسجد الاقصی به تفاهم رسیده اند.

 

این در حالی است که یهودیان از 15 سال پیش تاکنون و به دنبال اعتراضات گسترده فلسطینیان علیه اقدامات تنش زای شهرک نشینان یهودی در داخل مساجد و مصلاهای مسجد الاقصی، اجازه ورود به این اماکن را ندارند.

 

اآرتص اعلام کرد که تماس های اردن و رژیم صهیونیستی در این زمینه از ماه نوامبر سال گذشته و از دیدار سه جانبه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، ملک عبد الله دوم پادشاه اردن و جان کری وزیر خارجه آمریکا آغاز شده است و با وجود مخالفت اولیه امان با ورود یهودیان مذهبی به این اماکن با لباس های مخصوص یهودیان، این کشور وقتی با اعتراض رژیم صهیونیستی مواجه شد، از این شرط چشم پوشی کرد./980/ب102/د
 

ارسال نظرات