۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۲۷۱۰۵۸
استاد حوزه علمیه:

لقمه حرام نور زندگی را از بین می‌برد/ روزی حلال تأثیر بسیاری در شکل‌گیری شخصیت انسان دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه به عوامل شکل گیری شخصیت انسان اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین عوامل در شکل گیری شخصیت انسان که آثار عجیبی به همراه دارد مال و روزی حلال است و همان‌گونه که لقمه حلال سبب برکت زندگی و افزایش رزق و روزی خواهد شد، لقمه حرام نور زندگی را از بین می‌برد.
حجت الاسلام ظهيري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام علی اصغر ظهیری، استاد حوزه علمیه ظهر امروز در مراسم سنواتی ماه مبارک رمضان که در مسجد حاج شهباز خان کرمانشاه برگزار شد، با بیان مسائل شرعی اظهار داشت: خداوند حق الناس را نمی بخشد و تنها راه چاره، حلالیت طلبی از فردی است که به او ظلم شده است.


حجت الاسلام ظهیری بیان داشت: برقراری عدالت اجتماعی و ادای حق الناس یکی از مهم ترین اهداف انبیاء است و تحت هیچ شرایطی خداوند متعال از حق الناس نمی گذرد حتی سیدالشهدا در شب عاشورا به یارانش فرموده است که هر کس حق الناس بر گردن دارد این مکان را ترک کند.


وی به عوامل شکل گیری شخصیت انسان اشاره داشت و افزود: یکی از مهم ترین عوامل در شکل گیری شخصیت انسان که آثار عجیبی به همراه دارد مال و روزی حلال است.


این مدرس حوزه خاطرنشان کرد: بسیار مراقب باشید که لقمه حلال با حرام آمیخته نشود، چرا که زندگی را نابود خواهد ساخت، پس هوشیار باشید که روزی خود را از کجا فراهم می‌کنید.


حجت الاسلام ظهیری ابراز کرد: همان‌گونه که لقمه حلال سبب برکت زندگی و افزایش رزق و روزی خواهد شد، لقمه حرام نور زندگی را از بین خواهد برد.


وی تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) تا اینکه یقین به حلال بودن چیزی پیدا نمی کرد، هیچ گاه از آن نمی خورد، از این رو مواظب باشید زندگی خود را با لقمه حرام تیره و تاریک نکنید.


این استاد دانشگاه با بیان عامل مهم دیگری که در شکل گیری شخصیت انسان بسیار تأثیر گذار است، اظهار داشت: عامل دیگری که شخصیت انسان را شکل می دهد نقش «مادر» در زندگی افراد است.


حجت الاسلام ظهیری با اشاره به بیانات پیامبر اکرم (ص) تصریح کرد: روحیات مادر به فرزندان منتقل می شود و در تاریخ اسلام افرادی که به درجات عالی رسیدند و برای جامعه الگو شدند مادری با فضیلت و کرامت داشتند.


وی بیان داشت: پیامبر اکرم (ص) بسیار تأکید کرده است که از انتخاب دختر زیبایی که در خانواده بدنام پرورش یافته است اجتناب کنید، چرا که آن دختر قابلیت پرورش نطفه را در خویش ندارد و نمی تواند فرزند صالحی را تربیت و پرورش دهد.


حجت الاسلام ظهیری در پایان تصریح کرد: فقر و بدبختی در خانواده ای که صبور نباشند، دختران و زنان آن ها را به سوی تاریکی سوق می دهد./857
/پ202/ح

ارسال نظرات