۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۲۷۱۱۲۷

«اهمیت، آداب و احکام نماز جماعت» در یک کتاب

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام علیرضا دخت حسینی از انتشار کتاب «اهمیت، آداب و احکام نماز جماعت» خبر داد.
نماز جماعت
 
حجت الاسلام علیرضا دخت حسینی، مولف و پژوهشگر علوم دینی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از انتشار کتاب «اهمیت، آداب و احکام نماز جماعت» خبر داد.
 
نویسنده کتاب «اهمیت، آداب و احکام نماز جماعت»، گفت: این کتاب به اهمیت و جایگاه نماز جماعت پرداخته و در ضمن چند فصل از آداب و احکام نماز جماعت از منظر قرآن و احادیث بحث کرده است.
 
وی ادامه داد: این کتاب در 10 فصل به موضوعات و مسائل مختلف نماز جماعت پرداخته است، فصل نخست این کتاب اهمیت نماز را موضوع کار خود قرار داده و در فصل دوم کتاب حاضر اهمیت و حدت و جماعت را برای دخول به مباحث مد نظر گرفته است.
 
وی در ادامه فصول این کتاب را عنوان کرد و افزود: فصل سوم در اهمیت نماز جماعت، فصل چهارم در فواید، آثار و برکات نماز جماعت، فصل پنجم آثار ترک نماز جماعت، فصل ششم اهمیت صف اول و تکبیر اول، فصل هفتم شرایط امام جماعت، فصل هشتم احکام و آداب نماز جماعت، فصل نهم جایگاه مسجد در آموزه های اسلامی و فصل دهم برخی از احکام مسجد را بررسی کرده است.
 
این استاد حوزه در ادامه با توجه به اهمیت و ضرورت وحدت، اذعان داشت: وحدت و یکپارچگی بین آحاد امت اسلامی نقش بی بدیل و جایگاه ژرفی دارد، اتحاد و انسجام اسلامی سبب قوت و قدرت دین اسلام و مایه سعادت دنیوی و اخروی مسلمین است.
 
وی ادامه داد: یکی از بارزترین اجتماعات مسلمین نماز های جمعه و جماعت است که مورد تأکید و سفارش قرآن کریم و معصومین علیهم السلام است، غفلت از این امر مهم و عدم توجه به آن در میان مسلمین لازم دانستیم به جایگاه و اهمیت این فریضه الهی از منظر متون دینی بپردازیم.
 
حجت الاسلام دخت حسینی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم کتاب حاضر مقبول درگاه حق و مورد توجه و استفاده مسلمین قرار گیرد تا شاید سبب شود، حتی در میزان کم، نماز جماعت میان مسلمین از رونق بیشتری برخوردار گردد./854/ت302/ق
ارسال نظرات