۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۲۷۱۳۱۹
استاد حوزه علمیه:

حفظ جامعه در برابر مشکلات و انحرافات در گرو انس با نماز است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوره علمیه با اشاره به اهمیت نماز در جامعه گفت: قطعا شوق و انس به نماز از بسیاری از مشکلات و انحرافات جامعه جلوگیری می‌کند و با توجه به این‌که متأسفانه میل به نماز در جوانان بسیار کاهش یافته است، از این رو باید عشق به نماز را در آن ها افزایش دهیم در این صورت تأثیرات شگرفی در زندگی جوانان ایجاد می‌شود.
حجت الاسلام علي اصغر ظهيري،محقق و پژوهشگر حوزوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ظهر امروز مراسم سنواتی ماه مبارک رمضان با برپایی نماز جماعت، سخنرانی حجت الاسلام علی اصغر ظهیری استاد حوزه علمیه و مداحی مداحان اهل بیت علیهم السلام برگزار شد.


حجت الاسلام ظهیری با اشاره به اهمیت نماز در جامعه عنوان داشت: قطعا شوق و انس به نماز از بسیاری از مشکلات و انحرافات جلوگیری خواهد کرد.


وی در ادامه خاطر نشان کرد: متأسفانه میل به نماز در جوانان بسیار کاهش یافته است، از این رو باید عشق به نماز را در آن ها افزایش دهیم در این صورت تأثیرات شگرفی در زندگی جوانان ایجاد می شود.


استاد حوزه علمیه ابراز کرد: بزرگان بسیار تأکید کرده اند که اگر روزت را با نماز صبح که به نام سیدالشهدا است شروع کنی و با نماز عشاء که به نام امام حسن مجتبی(ع) است ختم کنی قطعا خیر و  برکات دنیا و آخرت شامل حال انسان ها خواهد شد.


حجت الاسلام ظهیری بیان داشت: دشمنان اسلام از هیچ تلاشی در راستای تخریب و خدشه دار کردن اعتقادات مسلمانان دریغ نمی کنند، لذا انس به نماز و ادای آن در اول وقت، این دسیسه ها را خنثی می کند.


وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) بسیار به نماز جماعت تأکید کرده است، ابراز کرد: به نمازی که صفات فعلی و قولی در آن باشد، بسیار تأکید شده و حتی پیامبر اسلام به نماز جماعت بسیار سفارش کرده است.


استاد حوزه علمیه با بیان عوامل موفقیت در زندگی اظهار داشت: جوانان باید بسیار مراقب باشند چرا که گناهان سبب سلب نعمت های خداوند می شود پس تصمیم جدی برای دوری از گناه از عوامل موفقیت در زندگی است و انسان را از آتش جهنم دور خواهد ساخت.


وی تصریح کرد: نخستین عامل که جوانان را به گناه نزدیک می‌کند مسأله نیاز است، از این رو با تأمین شدن این نیاز میل به گناه نیز کمتر می شود.


حجت الاسلام ظهیری با بیان موارد دیگری پیرامون موفقیت در زندگی ابراز کرد: جهل، تأهل، مراقبه و محاسبه نیز از عوامل تأثیرگذار در موفقیت و دوری از گناهان است.


وی در پایان بیان داشت: هوشیار باشید که مقابله کردن با دستگاه امام حسین(ع) و نوکران سید الشهدا معصیتی بسیار بزرگ است که انسان را به تباهی می‌کشد.


گفتنی است، در پایان مراسم یک جزء از قرآن کریم از سوی مشتاقان این نور الهی تلاوت شد./857/پ202/ح

ارسال نظرات