۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۲
کد خبر: ۲۷۱۶۹۶
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:

ریشه کن کردن فقر نیازمند عزم ملی است

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون مهم‌ترین موضوع که نیازمند عزم ملی و فکر اساسی است ازبین بردن فقر و زمینه‌های به‌وجود آمدن آن در جامعه است.
حجت الاسلام سالک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام احمد سالک رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی شامگاه گذشته در مراسم توزیع 12 هزار غذا بین مناطق محروم شهر اصفهان که در گلستان شهدا برگزار شد، توزیع غذا در بین محرومین را کاری بسیار پسندیده بیان کرد و گفت: بر اساس آیات و روایات دینی، تمام افراد براساس مسؤولیت دینی، انسانی، ایمانی و اخلاقی خود باید به حال مستضعفین رسیدگی کنند.

 

وی بیان کرد: در جامعه اسلامی نباید از حال محرومین و مستضعفین غافل شد و براساس روایات اسلامی کسی که به امور مسلمانان اهمیت ندهد مسلمان نیست خدمت‌رسانی به محرومین وظیفه تمام افراد جامعه است هر چند که این خدمت‌رسانی‌ها متفاوت بوده و افراد با توجه به توانایی‌های خود در فعالیت‌های خیرخواهانه کمک می‌کنند.

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات محرومان خاطرنشان کرد: خیرین همواره به دنبال حل مشکلات تغذیه، تحصیل، بهداشت، پوشاک و غیره مستضعفین هستند، البته اگر مسأله فکری و فرهنگی محرومین برطرف نشود بقیه فعالیت‌های صورت گرفته نیز هدر می‌رود، بنابراین باید به وضعیت فکری محرومین بیشتر اهتمام ورزید و در همین راستا حفظ کرامت مستضعفین نباید فراموش شود.

 

وی با تأکید بر این که باید برای رفع مشکل مسکن محرومین در جامعه برنامه‌ریزی و تلاش بیشتری کرد، اظهار داشت: متأسفانه این‌گونه افراد در جامعه با نقل مکان کردن‌ها و نگرانی‌های بسیاری مواجه هستند که البته خوشبختانه خیرین در این زمینه اقدامات خوبی را انجام داده‌اند.

 

حجت الاسلام سالک با اشاره به فقر فرهنگی و فکری و معضلات آن تصریح کرد: می‌توان با برگزاری کلاس‌های آموزشی و برنامه‌ریزی‌های مناسب بخشی از این مشکلات را برطرف کرد.

 

وی افزود: مهم‌ترین موضوعی که نیازمند عزم ملی و فکر اساسی است ازبین بردن فقر و زمینه‌های به‌وجود آمدن آن در جامعه است که البته در دستگیری از مستضعفین حفظ آبروی  و کرامت آنها یکی از الزامات فراموش نشدنی است و باید همواره مد نظر قرار گیرد.

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری به مسؤولان ابلاغ شده و این امر در جهت رفع مشکل بیکاری و فقر در جامعه بسیار موثر است./939/پ202/ج

 

ارسال نظرات