۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۲۷۱۹۵۳
زاکانی:

جز درندگی و جنایت از آمریکا انتظار نمی رود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: صدای رسای مردم ایران درباره جنایات آمریکا این است که مسیری را که آمریکا دنبال می‌کند همان شجره خبیثه است که خداوند در قرآن کریم به آن اشاره کرده و از آن انتظاری جز درندگی نمی‌رود.
دکتر عليرضا زاکاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی حقوق بشر به مناسبت سالروز سقوط هواپیمای ایرباس ایرانی توسط ناو آمریکایی در سال 67 که در سازمان فرهنگ و ارتباط اسلامی برگزار شد، با اشاره به بیان مقام معظم رهبری درباره حقوق بشر آمریکایی، گفت: جنایات آمریکا و اهل نفاق به نیابت از آن که در 7 تا 12 تیر در ایران انجام داده حکایت تلخی است که ما را بر این وامی‌دارد که به صورت رسمی به جنایتکاری و فریب‌کاری آنها توجه داشته باشیم.

 

ایران استکبار جهانی را دچار چالش کرده است

وی افزود: در سال 57 با ایجاد انقلاب اسلامی در ایران پرونده استبداد در داخل کشور ایران بسته و پروند استکباری سلطه‌گران در دنیا دچار چالش شد؛ زیرا انقلاب اسلامی با شعار استقلال ملت‌ها برتری‌جویی سلطه‌گران را به عنوان اصل اساسی نظام خود نفی می‌کرد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امروز آمریکا به عنوان نماینده نظام سلطه در اوج ذلت و جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماینده ملت‌های مسلمان و مستضعف در اوج قدرت قرار دارد که در مقابل یکدیگر قرار گرفتند.

 

ایران دنبال گسترش تمدن اسلامی و آمریکا دنبال چیرگی تمدن غرب است

زاکانی با اشاره به این‌که کشور ایران به دنبال جناح‌سازی با پیام قرآنی است، اظهار داشت: ما به دنبال چیرگی تمدن اسلامی هستیم اما آمریکا با خوی استکباری، خودبرتربینی و ترویج استثمار به دنبال چیرگی تمدن غرب است تا با چپاول داشته‌های ملت‌های دیگر خود را سرپا نگه دارد این همان نظم نوینی جهانی بوده که آمریکا دنبال آن است.

 

وی افزود: همه همت آمریکا در بخش فرهنگی با ترویج آزادی از نوع اباحه‌گری و برهنگی، و در مقام تهدید با خشونت، جنایت و ترور این است که بتواند بردگی نوین را به سایر ملت‌ها غالب کرده و در مقام تزویر با تبلیغات رسانه‌ای آن را نفع بشریت جلوه دهد.

 

کارنامه آمریکا مملو از جنایت، نسل‌کشی و سرکوب سایر ملت‌ها است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: وقتی به کارنامه کشور آمریکا رجوع شود نشان می‌دهد که این کشور با نسل‌کشی و جنایت در آمریکا به وجود آمد که امروز نیز تلاش می‌کند با سرکوب و جنایت علیه سایر ملت‌ها و با ارتزاق از آنها بربام جهان نشسته و برای دیگران تصمیم بگیرد.

 

آمریکا از طریق سازمان‌های بین‌المللی دنبال مصادره سرمایه‌های بشری است

زاکانی گفت: آمریکا سازمان‌های بین‌المللی را در مسیر امیال باطنی خود به کار گرفته تا با ایجاد عناصر در سایر ملت‌ها آنها را از درون به تزلزل بکشاند، که ماحصل آن این است که بتواند همه سرمایه‌های بشری را به نفع خود مصادره کند.

 

وی افزود: علت تلاش آمریکا در پرداختن به شعار حقوق بشر بر پایه آزادی از جنس پسند خود بر پایه صیانت از امنیت خود در داخل کشورهای غربی است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آمریکا با ترویج تروریسم دولتی و دست‌ساخته خود از شعار منع گسترش سلاح کشتار جمعی استفاده می‌کند که دیگران را متهم و محکوم کرده و مجوز ورود و ضربه زدن به آنها را برای خود پیدا کند.

 

آمریکا ترور را به نفع خود توجیه‌پذیر و ممدوح می‌داند

زاکانی با اشاره به ترور 17 هزار شهید توسط منافقین در انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: ترور 17 هزار شهید توسط منافقین به نمایندگی از آمریکا که منجر به شهادت شهید بهشتی و یاران او شد همچنین ترور شهیدانی چون شیهد صدوقی، شهید مدنی، شهید دستغیب، شهید اشرفی اصفهانی و ساقط کردن هواپیمای ایرباس ایران توسط ناو آمریکایی که به کاپیتان آن مدال داده می‌شود و بسیاری جنایات دیگر که علیه ملت ایران صورت گرفت همه نشان می‌دهد که این موارد اگر در راستای منافع و اهداف آمریکا باشد توجیه‌پذیر و ممدوح است.

 

وی افزود: چرا آمریکا در مورد جنایت سردشت و حلبچه که بیش از 5 هزار نفر با سیانور به شهادت رسیدند حرفی نزد و برای صدام پرونده تشکیل نداد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: در سوریه توسط تروریست‌ها به صورت عمدی از سلاح شیمیایی بر علیه مردم استفاده شد و آمریکا با تناقض گویی دولت سوریه را تهدید به خلع سلاح کرد تا به اهداف خود برسد.

 

زاکانی با اشاره به شهدای غواص عنوان کرد: آنچه آمریکا با انقلاب اسلامی ایران کرد نهایت پستی بود؛ شهدای غواص ما اسیر کشور عراق بودند که آن جنایت را در حق آنها مرتکب شدند درحالی که رسانه‌های غربی سکوت کرده بودند.

 

حقوق بشر آمریکایی برای محکوم کردن ملت‌های مظلوم و مستضعف است

وی افزود: امروز در کشورهای لبنان، فلسطین، عراق، سوریه، پاکستان، افغانستان، یمن و بحرین هزاران نفر از مردم با سلاح چه کسی کشته می‌شوند این همان دوگانگی غرب و آمریکا در استفاده از مساله حقوق بشر به نفع خود برای محکوم کردن ملت‌های مظلوم و مستضعف است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ملتی در مقابل سلطه‌گری و زورگویی آمریکا از خود دفاع کند توسط رسانه‌های آنها تروریست معرفی می‌شود اما اسرائیل این غده سرطانی منطقه با چندین کلاهک بمب هسته‌ای که هیچ بازرسی را قبول نکرده و این همه جنایت را مرتکب می‌شود از کمک آمریکا برخوردار است.

 

زاکانی در پایان خاطرنشان کرد: صدای رسای مردم ایران درباره جنایات آمریکا این است که مسیری را که آمریکا دنبال می‌کند همان شجره خبیثه است که خداوند در قرآن کریم به آن اشاره کرده و از آن انتظاری جز درندگی نمی‌رود./807/پ201/ج

 

 

 

 

 

ارسال نظرات