۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۷۲۰۱۱
مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

هرگونه عقب نشینی در مذاکرات عزت و عظمت ملت ایران را زیر سؤال می‌برد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام انتظاری با بیان این‌که مطالبات و خواسته های ملت ایران از تیم مذاکره کننده هسته‌ای همان انتظارات مقام معظم رهبری است، گفت: کوتاهی از دفاع حقوق مسلم هسته‌ای ایران در مذاکرات بخشودنی نیست، چرا که هرگونه عقب نشینی از عزت و عظمت ملت ایران خواهد کاست.
حجت الاسلام علي انتظاري، مدير استاني حوزه علميه آذربايجان شرقي

حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به رهنمودهای اخیر و مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مسؤولان ارشد نظام، اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامی ایران بدانند که ملت برای دستیابی به این عزت و اقتدار صدها هزار شهید تقدیم کرده و هیچ‌گاه از حقوقش عقب‌نشینی نمی کند.


وی با بیان این‌که سرافرازی ملت ایران به راحتی حاصل نشده و ثمره مقاومت 36 ساله مردم مقاوم ایران اسلامی در برابر استکبار است و نباید بدون دستاوردی از بین برود، خاطرنشان کرد: استکبار و در رأس آن آمریکای جنایتکار به هیچ وجه مورد اعتماد مردم ایران نیستند، چنانکه این امر بارها پس از بیانیه لوزان به اثبات رسیده است.


امام جمعه جلفا با بیان این‌که مطالبات و خواسته های ملت ایران از تیم مذاکره کننده هسته‌ای همان انتظارات مقام معظم رهبری است،
تصریح کرد: کوتاهی از دفاع حقوق مسلم هسته‌ای ایران در مذاکرات بخشودنی نیست، چرا که هرگونه عقب نشینی از عزت و عظمت ملت ایران خواهد کاست.


حجت الاسلام انتظاری با بیان این‌که تحریم‌های اقتصادی مسأله‌ای عادی برای ملت ایران است، ادامه داد: این یک حقیقت است که برای دفاع از حقوق خود ناگزیر به تحمل فشارها، تهدیدها و تحریم ها هستیم، در مذاکرات هسته ای نیز ملت ایران منتظر نتایج مذاکرات خواهند ماند و چنانچه مغایرتی با آرمان های نظام داشته باشد، همان بهتر که عزت خود را برای رفع تحریم ها نفروشیم.


وی با اشاره به حمایت رهبری از تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان گفت: در شرایط حساس فعلی، لزوم حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای به تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی بیش از گذشته احساس می شود، چرا که هر کس در مسیر انقلاب و نظام حرکت کند مورد اعتماد ملت و رهبری بوده و از آنان حمایت و پشتیبانی خواهد شد.


مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که زیاده‌خواهی غرب در جریان مذاکرات هسته‌ای موجب عدم دستیابی به توافق مطلوب خواهد بود، تصریح کرد: آنچه مسلم است، افکار، عقاید و اندیشه های یک ملت را نمی توان تحریم کرد، بنابر این ایران هیچ‌گاه دانش بومی خود را معامله نخواهد کرد.


حجت الاسلام انتظاری با اشاره به این‌که چشم آزادی‌خواهان، حق طلبان و انقلابیون کشورهای منطقه و جهان به سمت ایران است، گفت: هرگونه مصالحه بر سر دستاوردهای انقلاب اسلامی خلاف مسیر رهنمودهای رهبری و مطالبات مردمی است./853/ت302/ح

ارسال نظرات