۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۶
کد خبر: ۲۷۲۱۳۱
رییس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی:

قرآن حافظ مردم از گزند حوادث آخرالزمانی است

خبرگزاری رسا ـ رییس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی گفت: بنا به روایات در آخر الزمان فتنه‌ها چون پاره های شب مردم را فرا می گیرد و قرآن کریم به عنوان تنها پناه امت اسلامی می تواند مردم را از گزند حوادث آخر الزمان حفظ کند.
محفل انس با قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسن پرورش عمارت، رییس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی شامگاه گذشته در محفل انس با قرآنی که به مناسبت ماه مبارک رمضان و سالروز ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) ویژه سربازان آموزشی منطقه پدافند هوایی مرکزی شهید نصر اصفهانی برگزار شد، گفت: قرآن والاترین معجزه الهی و قانون اساسی اسلام است و امروز سعادت فردی و اجتماعی جامعه اسلامی در گرو انس با قرآن کریم و عمل به آن است.

 

 

وی با اشاره به آیه شریفه "ان هذا القرآن یهدی للتی هی اقوم" بیان کرد: خداوند در این آیه، قرآن را به زیبایی توصیف کرده و آن را درست ترین و استوارین راه زندگی می داند.

 

 

رییس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی با اشاره به حدیثی از حضرت رسول اکرم(ص) خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند"اگر بنا دارید زندگی سعادتمند داشته باشید در محضر قرآن کریم باشید" و بنا به روایات در آخر الزمان فتنه‌ها چون پاره های شب مردم را فرا می گیرد که در همین روایات آمده است که قرآن کریم به عنوان تنها پناه امت اسلامی می تواند مردم را از گزند حوادث آخر الزمان حفظ کند.

 

 

وی فساد اخلاقی موجود در جامعه امروز را به علت دوری از قرآن کریم دانست و تصریح کرد: سعادت واقعی، گمشده امروز جامعه بشری  است و برای رسیدن به آن هر راهی را  انتخاب می کند که نتیجه آن چیزی جز یأس و ناامیدی نیست.

 

 

حجت الاسلام پرورش با بیان این که قرآن کریم در آیات مختلف ما را از روز هولناک قیامت می ترساند، افزود: نقش متذکر شدن، حسابرسی دقیق اعمال و عذاب های سخت روز قیامت در تربیت نفس بسیار مؤثر است و امام حسن مجتبی(ع) با وجود این که امام معصوم است و کسی است که پیامبر اکرم(ص) در مورد او و امام حسین(ع) می فرماید آنها "سیدی شباب اهل الجنه" هستند اما در لحظات آخر عمر گریه می کردند و زمانی که علت گریه حضرت را جویا شدند ایشان فرمودند که به واسطه لحظات سخت و هولناک قیامت گریه می کنم.

 

 

وی اظهار کرد: با وجود چنین شرایط سخت در روز قیامت، حضرت رسول اکرم(ص) می فرماید که اگر می خواهید از آن روز  نجات پیدا کرده و در سایه رحمت الهی قرار بگیرید و راه نجات را در روزی که همه گرفتار و گمراه می شوند پیدا کنید؛ در محضر قرآن کریم باشید و با آن انس بگیرید./939/پ203/ب4

ارسال نظرات