۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۲۷۲۱۸۷

پیکر مادر شهیدان مقدم در مراغه تشییع شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ماه مبارک رمضان و در آستانه شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، پیکر مادر دو شهید هشت سال دفاع مقدس با حضور مؤمنان روزه‌دار مراغه‌ای تشییع شد.
تشييع مادر شهيد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم تشییع پیکر بانو فاطمه عبدالحسین بهنامی، مادر شهیدان نورالدین و شمس الدین مقدم امروز با حضور خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جمعی از مسؤولان، طلاب، اساتید، روحانیان و فضلای حوزه های علمیه مراغه، فرماندهان نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم برگزار شد.


بنابر این گزارش، پیکر این بانوی ایثارگر پس از تشییع بر دوش مردم شهیدپرور مراغه، در قطعه والدین شهدای این شهرستان به خاک سپرده شد. مجلس یادبود این بانوی فداکار شامگاه یکشنبه از ساعت 22 تا 23 در حسینیه بیت الرقیه (س) مراغه برگزار می شود.


بسیجی شهید نورالدین مقدم، فرمانده زرهی لشکر 31 عاشورا، 29 اردیبهشت سال 65 در سن 25 سالگی در عملیات والفجر 8 در منطقه فاو به درجه رفیع شهادت نایل شده است. همچنین شمس الدین دومین فرزند شهید این بانوی ایثارگر، فرمانده گردان تانک 31 لام، لشکر عاشورا بود که نهم آبان 1365 در 21 سالگی و در منطقه قجریه اهواز شهد نوشین شهادت را چشید.


به همین مناسبت، اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در پیامی درگذشت مادر شهیدان والامقام شمس الدین و نور الدین مقدم را تسلیت گفت و اظهار داشت: در گذشت یکی دیگر از نمادهای صبر و فداکاری، مرحومه حاجیه خانم فاطمه عبدالحسین بهنامی موجب تاثر و تالم فراوان شد.


وی در این پیام با بیان ین‌که این مادر پرتلاش با تربیت فرزندانی سر افراز، شاهدی بر بالنده بودن مکتب حضرت زینب کبری (س) بود، گفت: در گذشت این بانوی پرهیزکار را به مردم شریف استان، مردم شهرستان مراغه و به ویژه خانواده و بازماندگان محترم وی تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال مغفرت و علو درجات برای آن مرحومه را مسالت کرده است.


گفتنی است، مادر بزرگوار دوتن از فرماندهان لشکر 31 عاشورا و همسر پاسدار مرحوم حاج اکبر مقدم به خاطر کهولت سن در 73 سالگی دارفانی را وداع گفت./935/پ203/ب4

ارسال نظرات