۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۷۲۵۵۷

معاون جدید آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سیدحمید علوی آزیز به عنوان معاون جدید آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان منصوب شد.
مرکز مديريت حوزه علميه خراسان حجت الاسلام سيد حميد علوي  حجت الاسلام سيد حميد علوي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، حجت الاسلام  فرجام، مدیر حوزه علمیه خراسان در مراسم تودیع و معارفه معاون سابق و جدید آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان، حجت الاسلام مهدوی ارفع را فردی خوش فکر، اخلاقی، صبور، متین و جدی معرفی کرد و گفت: تغییر صورت گرفته به لحاظ شرایط جدید مرکز مدیریت است و با توجه به تصویب سندچشم انداز این حوزه و تشکیل کارگروه تدوین برنامه 5 ساله اول و وظایف سنگینی که بر عهده معاونت آموزش و پژوهش قرار دارد، بنا شد که فردی که به همه زوایای این سند اشراف و در مراحل مختلف آن حضور جدی داشته است، در این معاونت حضور یابد.

 

وی با بیان اینکه مسؤولیت برای هیچ فردی دائمی نیست، به ویژگی های تدریس و فعالیت هایی که در مورد سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان توسط حجت الاسلام سید حمید علوی آزیز انجام شده است، اشاره کرد.

 

مدیر حوزه علمیه خراسان در ادامه ابراز داشت: حوزه قبل از انقلاب با حوزه علمیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی تفاوت دارد زیرا در آن دوران تنها امر تبلیغ، تحصیل و تدریس به صورتی محدود انجام می شد و این میزان تقاضاهای مختلف و گوناگون از حوزویان وجود نداشت.

 

وی به اهمیت هماهنگی بین مدارس از نظر مدیریت و برنامه آموزشی اشاره و خاطر نشان کرد: آیین نامه های مربوطه نیز به طور کلی نوشته شده است و امروز سند چشم انداز این حوزه و برنامه 5 ساله اول باید مورد توجه باشد.

 

حجت الاسلام فرجام بر توجه به امور جاری مانند پاسخ به مراجعات و نامه های اتوماسیون تاکید کرد و اظهار داشت: ارتباط مرکز مدیریت با مدارس با نگاه هم افزایی و همراهی باید تاثیرگذار باشد و نظارت و هدایت از سوی مرکز مدیریت انجام شود.

 

وی بر تقویت و افزایش ارتباط اساتید بزرگ حوزه علمیه خراسان تاکید و خاطر نشان کرد: در این صورت انتقال نظرات آنان و نیز فعالیت های انجام شده مرکز مدیریت به خوبی صورت می گیرد.

 

مدیر حوزه علمیه خراسان، شناسایی، راه اندازی و تاسیس مدارس محوری و قطب به عنوان مجتمع های حوزوی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: باید در مکان هایی که قابلیت محور شدن به لحاظ توانایی های مختلف را دارد، به سمت ایجاد این مجتمع ها رفت.

 

وی بابیان اینکه اگر در مرکز مدیریت برنامه ریزی های مربوط به نخبگان و نگاه نخبگانی در پذیرش، آموزش و ارتقا شکل بگیرد، برای 20-30 سال آینده پشتوانه سازی خواهد شد، گفت: علاوه بر کارهایی مانند مدرسه نخبگان، باید در اموری همچون پذیرش نیز سرمایه گذاری کرد.

 

حجت الاسلام فرجام درباره نیروی انسانی معاونت آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان نیز اشاره ای داشت و سپس تصریح کرد: کار در این مجموعه به صورت جهادی است و با همین نگاه انشا الله فعالیت می کنیم.

 

وی در پایان از فعالیت و تلاش همه همکاران معاونت آموزش و پژوهش این حوزه تقدیر کرد.

 

گفتنی است در این مراسم، حجت الاسلام مهدوی ارفع، معاون سابق آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان به فعالیت های این معاونت در راه اندازی مدارس تحت برنامه،‌ توسعه رشته های تخصصی، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی، افزایش آثار ارائه شده به فراخوان پژوهشی طلاب، راه اندازی دوره سفیران هدایت و... در مدت مسئولیت خود اشاره کرد.

 

وی از تدوین نظام جامع آموزشی در چند روز پیش خبر داد و ابراز ا میدواری کرد که با اجرایی شدن آن، حرکت خوبی را در این حوزه شاهد باشیم.

 

در این مراسم حجت الاسلام علوی آزیز، معاون جدید آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان نیز به اولویت های خود نظیر سند چشم انداز و برنامه 5 ساله اول، امور اساتید، مباحث پژوهشی، رتبه بندی مدارس و... در این معاونت اشاره و  خاطر نشان کرد: باید هزینه هایی که حوزه علمیه برای ما پرداخت کرده است را قدردان باشیم.

 

این مراسم در اتاق جلسات مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با حضور معاونان و مسئولان دفاتر این مرکز برگزار شد./930/د101/ب5

 

ارسال نظرات