۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۲۷۲۵۸۷
آیت الله ناصری:

مراودات انسان باید بر مبنای محبت اهل بیت باشد

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه با بیان این‌که مؤمنین حقیقی شیعیان هستند گفت: وظیفه ما است که محبین اهل بیت و مؤمنین را دوست داشته باشیم و آبروی آنها را حفظ کنیم، حفظ کردن آبروی برادر مؤمن موجب حفظ آبروی خود ما خواهد شد.
درس اخلاق آيت الله ناصري در ماه مبارک رمضان در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری، استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه، ظهر امروز در مسجد کمر زرین اصفهان، با بیان این‌که شرافت شب و روز قدر به اندازه هم است گفت: ایمان پایه‌هایی دارد و محکم ترین پایه‌های ایمان دوست داشتن برای خدا و دشمنی کردن برای خداوند است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: انسان اگر چیزی را دوست دارد و به کسی علاقمند است باید برای خداوند باشد، یعنی این‌که یک نفر را چون مؤمن است و اهل تقوا است دوست بدارد، همینطور باکسی دشمنی کند که دشمن خدا است و اهل دینداری نیست، یعنی دشمنی هم باید برای رضای خداوند باشد نه از سر هوای نفس و مسائل شخصی.

استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه ضمن تأکید بر برپایی مراسم ذکر فضائل و مصائب اهل بیت (ع) اظهار کرد: انسان باید مراودت خود را بر مبنای محبت ائمه قرار دهد، ملاک در دوست داشتن اشخاص باید محبت خدا و اهل بیت باشد، اگر ملاک و میزان در مراوده و رابطه این چنین باشد آن موقع مشکلی پیش نخواهد آمد و دو طرف با محبت و دوستی بایکدیگر رفتار خواهند کرد.

آیت الله ناصری با اشاره به بیش از 30 میلیون زائر در اربعین حسینی در کربلای معلی تصریح کرد: علیرغم خیل عظیم جمعیت و حضور بی نظیر مردم طی مدت ده روز در کربلا شاهد هیچ دلخوری و درگیری و ناراحتی در بین زائران نیستیم و علت آن هدف مقدس و الهی آنهاست، همین اشتراک در هدف به این جمعیت انبوه انگیزه برای اتحاد و انسجام داده است.

وی با بیان این‌که دوست داشتن خدا و اهل بیت (ع) از وظایف ما است خاطر نشان کرد: دوست داشتن محبین اهل بیت (ع) نیز وظیفه ما است، البته محبین اهل بیت هم مرتکب خطاهایی می‌شوند ولی ما نباید با آنها دشمنی یا قطع رابطه کنیم بلکه باید بدانیم همین محبتی که از اهل بیت در دل دارند موجب نجات و رستگاری آنها خواهد شد.

استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه ضمن تأکید بر تأثیر توبه در مغفرت انسان اظهار کرد: باید برای خدا و رضای خدا قدم برداریم و توجه داشته باشیم که مسؤولیت توشه راهمان با خود ما است و اعمال اشخاص ملاک سعادت و شقاوت در جهان آخرت خواهد بود و قرار نیست کسی از گناهان ما چشم پوشی کند مگر این‌که توبه کرده باشیم.

آیت الله ناصری شیعیان را مؤمنین حقیقی دانست و تصریح کرد: مؤمنین برادران و خواهران یکدیگر هستند و باید همواره به یاری هم بیایند و در جهت حفظ آبروی یکدیگر تلاش کنند، اگر آبروی برادر مؤمن خود را حفظ کنیم در حقیقت آبروی خود را حفظ کرده‌ایم، مجالسی هم که مؤمنین برگزار می‌کنند باید در شأن آنها و موجب خیر و برکت برای آنها باشد نه این‌که در مجالسشان سخن لغو و بیهوده گفته و شنیده شود.

استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه در پایان با بیان روایتی عنوان کرد: مجالس ذکر فضائل و مصائب اهل بیت مورد توجه خاص و ویژه خداوند و ملائکه است، ملائک به چنین مجالسی وارد می‌شوند و زمانی که به آسمان برمی‌گردند دیگر ملائک از بوی عطر خوش آنها مسرور شده و به مجلس ذکر ائمه وارد می‌گردند./1304/پ201/ج

 

ارسال نظرات