۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۲۷۲۹۰۲
آیت‌الله حسینی بوشهری:

حضور در راهپیمایی روز قدس تکلیف شرعی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تأکید بر این‌که هر چه زمان می‌گذرد رژیم صهیونیستی با نقشه و توطئه جدیدی در رابطه با منطقه و شرایط منطقه نقش منفی خود را ایفا می‌کند، گفت: مردم باید در روز قدس با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل به وظیفه خود در برابر جهان اسلام عمل کنند و بی شک این حرکت یک تکلیف شرعی است.
آيت الله حسيني بوشهري

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرارسیدن روز قدس و اهمیت شرکت در راهپیمایی این روز، گفت: روز جهانی قدس میراث ماندگاری است که به خاطر جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی در خاور‌میانه از سوی امام خمینی(ره) نامگذاری شده است.

 

وی با تأکید بر این‌که هر چه زمان می‌گذرد رژیم صهیونیستی با نقشه و توطئه جدیدی در رابطه با منطقه و شرایط منطقه نقش منفی خود را ایفا می‌کند، ابراز داشت: اگر در گذشته شاهد این بودیم که این رژیم اشغالگر به مسلمانان فلسطین تجاوز می‌کرد و این مردم مظلوم را به قتل می‌رساند و به اسارت می‌برد، امروز دامنه تعرض خود را گسترش داده و از مرز تجاوز به فلسطین و لبنان عبور کرده است.

 

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به درگیری‌های سوریه، عراق و یمن، اظهار داشت: رژیم اشغالگر قدس در این فجایا نقش بسیار پر رنگ و مهمی را دارا است و امروز حملات و بمباران‌هایی که در یمن صورت می‌گیرد به نقل از کارشناسان با فرماندهی افسران اسراییلی انجام می‌شود.

 

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به شرایط امروز سوریه و درگیری‌ بین ارتش و گروهک تروریستی موسوم به داعش، تصریح کرد: بسیاری از مجروحین گروهک تروریستی داعش که در سوریه در حال جنگ مسلحانه هستند در بیمارستان‌های اسراییل مورد مداوا قرار می‌گیرند و این نشان از یک رابطه عمیق و گسترده بین این گروهک‌ تروریستی و رژیم اشغالگر قدس است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه افزود: چالشی که امروزه کشورهای خاورمیانه با آن درگیر هستند و بحرانی که در منطقه ایجاد شده است تحت اشراف و مدیریت سرویس‌های جاسوسی آمریکا و اسراییل قرار دارد و به ظاهر فعالیت فیزیکی آن را به گروه‌های تکفیری سپرده‌‌اند.

 

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: جمهوری اسلامی عداوت رژیم اشغالگر قدس را نسبت به نظام اسلامی و ملت ایران به ویژه در جریان مذاکرات احساس می‌کند و کارشکنی‌هایی که امروز اتفاق می‌افتد عمدتا توسط این رژیم منحوس انجام می‌شود.

 

آیت‌الله حسینی بوشهری با تأکید بر این‌که مردم ما باید در روز قدس صحنه را با حضور خود پر رنگ کنند، اظهار داشت: مردم باید در این روز با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل به وظیفه خود در برابر جهان اسلام عمل کنند و بی شک این حرکت یک تکلیف شرعی است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که امام راحل و رهبر معظم انقلاب در خصوص مسأله فلسطین و نفرت از رژیم صهیونیستی بسیار حساس هستند، گفت: یکی از دلایل این حساسیت و نفرت این است که رژیم صهیونیستی سرزمین‌های اسلامی را غصب کرده و اولین قبله مسلمین جهان را به اسارت خود درآورده است و امروزه مشاهده می‌شود که مسجد‌الاقصی در زیر چکمه‌های سربازان اسراییلی است و حق هیچ‌گونه فعالیت مذهبی را به مسلمانان نمی‌دهند.

 

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان در پایان دلیل دوم را جنایات وحشیانه این رژیم از بدو تاسیس دانست و خاطرنشان کرد: فلسطین جزیی از پیکر جهان اسلام است و ما بر اساس آموزه‌های دینی که داریم اگر برای فرد مسلمانی مشکلی پیش آید باید او را یاری دهیم و با آن ابراز همدردی کنیم و بنا بر حدیثی از امام علی‌(ع) باید در مقابل ظالم ایستادگی کرد و با مظللومان و ستمدیدگان همراهی کنیم و امروز مردم فلسطین مصداق مردم مظلوم جهان اسلام هستند./922/ت301/ش

ارسال نظرات