۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۲۷۳۰۶۴
استاد حوزه علمیه:

شرایط منطقه اهمیت روز قدس را دوچندان می کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام همزبان با اشاره به ضرورت برگزاری باشکوه‎تر راهپیمایی روز جهانی قدس امسال با توجه به شرایط کنونی منطقه، گفت: هدف رژیم صهیونیستی کم اهمیت کردن مسأله قدس است.
حجت الاسلام همزبان، مدير مرکز تخصصي علامه اميني(ره)

حجت الاسلام رحیم همزبان، مدیر مرکز تخصصی علامه امینی(ره) در آستانه سی و هفتمین سالروز برگزاری روز جهانی قدس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز ، درباره ضرورت برگزاری باشکوه‎تر روز جهانی قدس امسال با توجه به شرایط کنونی منطقه،گفت:  هدف رژیم صهیونیستی کم اهمیت کردن مسأله قدس است اما تحولات اخیر منطقه مانند عراق، سوریه و یمن، موضوع قدس را همچنان تازه نگاه داشته است.

 

وی با اشاره به بحران تروریسم تکفیری در کشورهایی مثل سوریه، مصر، لبنان، عراق و یمن گفت همه این کشورها از آغاز تأسیس رژیم صهیونیستی و اشغال سرزمین فلسطین، درگیر آرمان آزادی قدس و فلسطین بوده اند اما امروز خود گرفتار بحران تروریسم نوظهور شده اند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اهمیت برگزاری مراسم روز قدس گفت: برای مقابله با تروریسم و دفع خطر آن از مرزهای اسلامی و همچنین سوق دادن همه توجهات به قضیه فلسطین به عنوان موضوع اصلی جهان اسلام مؤلفه وحدت بسیار مهم و درخور توجه است.

 

وی تأکید کرد: در حال حاضر در شرایطی به سر می بریم که دنیای اسلام به یک احیای دوباره بحث وحدت کلمه نیاز دارد و تنها از این طریق است که می توان با چالشهای پیش روی اسلام مقابله کرد.

 

مدیر مرکز تخصصی علامه امینی(ره) در ادامه گفت: امروز ارتش های اسلامی که می توانستند سد راه اسراییل شوند، یعنی ارتش مصر، سوریه و عراق، هر سه را به نوعی با جنگ های فرسایشی تضعیف کرده اند.

 

وی با اشاره به بیانات امام خمینی(ره)، خاطرنشان کرد: امام راحل طی سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین کرده بود، که اکنون این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینی شدت بخشیده است و در کل منطقه گسترده است.

 

حجت الاسلام همزبان تصریح کرد: روز قدس مسلمانان در دفاع از قبله نخستین بپا خواهند ایستاد و از مظلومیت مردم فلسطین حمایت کرده و ندای وحدت و انسجام را سر خواهند داد./854/ت302/ب4

ارسال نظرات