۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۲۷۳۱۶۹
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری:

امام علی آینه تمام نمای اسلام و دست پرورده ویژه پیامبر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت علی(ع) آینه تمام نمای اسلام و دست پرورده ویژه پیامبر اکرم(ص) است.
حجت الاسلام والمسلمين ديرباز

حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: حضرت علی(ع) پرورش یافته دین مقدس اسلام است، اگر کسی می خواهد بداند که آیا دین مقدس اسلام فقط یکسری تعالیمی است که در قرآن یا در فرمایشات پیامبر اکرم(ص) آمده یا نه این که در جامعه هم می تواند نمود پیدا کند می توان گفت که علی(ع) آینه تمام نمای اسلام  و دست پرورده ویژه پیامبر اکرم(ص) است.

 

وی نکته دوم را در گوناگونی ابعاد شخصیتی حضرت علی(ع) دانست و افزود: در طول تاریخ افراد متفاوت بودند از این جهت که افرادی که عارف و زاهد بودند این ها معمولا اهل جهاد نبودند اما برخی افراد مجاهد بودند اما عابد و زاهد نبودند و یا عابد و زاهدی که اهل سیاست نبوده اماامیرمؤمنان علی(ع) شخصیتی است که تمام این ابعاد را به طور هماهنگ دارد.

 

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: زندگی جوان ها ساحت های مختلفی دارد که یکی از ابعاد زندگی آن ها تشکیل خانواده است و یک جوان می تواند برای تشکیل خانواده از فکر خود استفاده کند، از زندگی های غربی تقلید کند و یا می تواند به زندگی و ازدواج امیر مومنان (ع) نگاه کند که ایشان در چه سنی، با چه امکاناتی و در چه شرایطی تشکیل خانواده داده اند و بعد از تشکیل خانواده با هسر و فرزند خود چگونه رفتار و تعامل داَشته اند.

 

وی اضافه کرد: در مورد تربیت فرزند، اشتغال، علم آموزی، وضعیت ظاهر، کیفیت حاضر شدن در جامعه می تواند در کنار زندگی خود، رهنمودهایی را از زندگی حضرت علی(ع) کسب کند که در این صورت می توان الگو بودن آن حضرت را توصیف کرد.

 

آسیب شناسی در جامعه همه جانبه باشد نه شعاری

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: نباید کاری کنیم تا بخش های مختلفی که در جامعه انجام می شود همدیگر را خنثی کنند مثلا فیلم هایی پخش می شود که زندگی غربی را ترویج می کند ولی در سخن می گوییم که باید زندگی علوی داشته باشیم.

 

وی افزود: آسیب شناسی ابعاد مختلفی دارد مثلا در ماهواره، اینترنت و فضاهای مجازی که متفکران جامعه باید از تخصص های مختلف خود استفاده کرده و تدبیری بیندیشند که جامعه امروزه به چه سمتی در حال حرکت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز اظهار داشت: متفکران جامعه اول باید آسیب شناسی کنند البته آسیب شناسی همه جانبه نه آسیب شناسی شعاری، بعد از آسیب شناسی می توان درمان و علاج کرد.

 

در ایام مناسبتی به تبیین ابعاد شخصیتی اهل بیت پرداخته شود

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در مناسبت ها به دلیل تجمعات عظیم، معارف و ابعاد شخصیتی اهل بیت(ع) تبیین شود اما برخی از گویندگان مذهبی در این مناسبت ها فقط از شهادت و ولادت در قالب اشعار استفاده می کنند که این یک نوع آسیب در جامعه است.

 

وی افزود: شیعه علوی تفکر خود را در اختیار تفکر امیرمومنان(ع) قرار بدهد و از تفکر خود تا جایی که تفکر امیرمونان(ع) اجازه می دهد استفاده کند در غیر این صورت به افکار خودش در قالب افکار غربی و شرقی بسنده می کند.

 

عضو خبرگان رهبری با بیان این که امیرمومنان علی(ع) برای ما به عنوان بنده خدا، عقل کل نیز هست، گفت: در صحنه عمل نیز به گونه ای عمل کنیم که امیرمونان برای ما الگو و سرمشق باشد./1301/ت302/ب4

ارسال نظرات