۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۲۷۳۲۳۷
نماینده ولی فقیه در لرستان:

انفاق از صفات مؤمنان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که تلاوت قرآن، اقامه نماز و انفاق در راه خدا انسان با خدا را تقویت می کند، گفت: این اعمال افزون بر تقویت رابطه انسان با خدا و مردم با یکدیگر را تقویت می کند.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي، نماينده ولي فقيه در لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسیلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، شب گذشته، در تفسیر آیه 29 سوره فاطرکه در مسجد بعثت خرم آباد برگزار شد، گفت: این آیه به معامله پرسود انسان با خدا اشاره دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی گاهی ارتباط خداوند با انسان را ارتباط معامله ای دانست و عنوان داشت: تعبیر تجارت و معامله برای تشویق مردم است.

 

وی تصریح کرد: خدا دنیا را به تجارت خانه ای تشبیه کرده است که در آن انسان تاجر، خداوند خریدار، متاع عمل صالح و بهای آن بهشت است.

 

امام جمعه خرم آباد با بیان این که خداوند مالک اصلی همه چیز و انسان امانت دار است، اظهار داشت: انسان چیزی از خود برای معامله کردن ندارد.

 

وی با اشاره به اعمالی که موجب سود انسان می شود، افزود: در این آیه سوره فاطر، به انسان بشارت داده شده که اگر سه عمل تلاوت قرآن، اقامه نماز و انفاق در راه خدا انجام دهد، سود می برد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که تلاوت قرآن، اقامه نماز و انفاق در راه خدا رابطه انسان با خدا و رابطه انسان با مردم را تقویت می کند، خاطرنشان کرد: شب های قدر فرصتی مناسب برای تقویت این رابطه ها است.

 

وی با بیان این که مؤمنان در شب های قدر این سه عمل را بیشتر انجام می دهند، افزود: انفاق از صفات مؤمن در قرآن است.

 

امام جمعه خرم آباد با بیان این که انفاق بر دو نوع علنی و پنهان است، ادامه داد: انفاق پنهان برای داشتن اخلاص و پرهیز از ریاست است.

 

وی انفاق علنی را عملی برای تشویق مردم بیان کرد و تصریح کرد: انفاق علنی دو پاداش دارد یکی پاداش اصل انفاق و دوم پاداش تشویق به کار خیر است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه شب قدر را شب معامله با خدا بیان کرد و گفت: معامله با خدا امتیازاتی دارد.

 

وی تصریح کرد: خداوند در این معامله تمام سرمایه ای که در اختیار ما قرار داده را دوباره از ما می خرد و سپس به ما باز می گرداند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان یادآور شد: در این شب ها با تلاوت قرآن، اقامه نماز و انفاق با خداوند معامله کنیم و نعمت های بهشتی و رضوان الهی به دست بیاوریم./9459/پ202/ب4

ارسال نظرات