۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۲۷۳۲۸۱
امام جمعه زرقان:

وحدت مسلمانان در مسأله فلسطین راه حل مقابله با اسرائیل غاصب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زرقان گفت: در شرایطی که خطر اسرائیل، امروز متوجه همه خاورمیانه و سرزمین‌های اسلامی شده انسجام و وحدت مسلمانان درباره موضوع فلسطین و مقابله با خوی تجاوزگرانه اسرائیل، تنها راه است.
قدس

حجت الاسلام غلامحسین موحدی امام جمعه شهرستان زرقان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، گفت: یکی از اثرات کلیدی انقلاب اسلامی، ایجاد حس جمعی و وحدت اسلامی میان مسلمانان جهان است، در حقیقت، عملکرد جهانی حضرت امام خمینی ‏در سطح جهانی اسلام، به ویژه مسأله قدس شریف، موجب وحدت و هم‏دلی مسلمانان بر محور اسلام و آرمان‏های بلند اسلامی شده است.


وی در ادامه افزود: امام خمینی با نام گذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان آزاد سازی قدس اسرائیل و آمریکا را با این کار غافلگیر کردند از این رو دشمنان اسلام هر سال از روز قدس وحشت دارند.


حجت الاسلام موحدی اظهار داشت: بی‏گمان، انسجام اسلامی، به ویژه در شرایط کنونی، ضرورتی انکارناپذیر در جهان اسلام است، در این میان، مساله فلسطین و آزادی قدس، از جمله نقاط اشتراکی است که می‏تواند محور وحدت و انسجام اسلامی باشد.



وی خاطرنشان کرد: در طول شش دهه اخیر، کارگزاران سیاست خارجی آمریکا حمایت از اسرائیل را سرلوحه کار خویش قرار داده‏اند، آن ها در طول این سال‏ها کوشیده‏اند در بالاترین سطح، منافع این رژیم را تامین کنند در این میان، استفاده از حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای ناکام گذاشتن طرح‏های ضداسرائیلی، نمونه کوچکی از حمایت از رژیم صهیونیستی است.


امام جمعه زرقان بیان کرد: در شرایطی که خطر اسرائیل، امروز متوجه همه خاورمیانه و سرزمین‌های اسلامی شده انسجام و وحدت مسلمانان درباره موضوع فلسطین و مقابله با خوی تجاوزگرانه اسرائیل، تنها راه است.


وی تصریح داشت: اگر صهیونیسم و استکبار موفق شوند به هر بخشی از بخش های جامعه اسلامی ضربه ای وارد کنند، این ضربه به همه جوامع اسلامی است، و بر این اساس یکی از مهم ترین آثار روز قدس، ایجاد یکپارچگی جوامع اسلامی و متحد کردن صفوف امت اسلامی در برابر استکبار جهانی است.


حجت الاسلام موحدی در پایان ابراز داشت: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس اهمیت زیادی دارد از این رو پیامبر فرمود هرکس شب را به صبح برساند و به فکر اصلاح مسلمانان نباشد مسلمان نیست و اگر گوشه ای از دنیا یک مسلمانی فریاد بزند برای کمک و بقیه مسلمانان کمک نکنند مسلمان نیستند بر همین مبنا ما وظیفه داریم که هرکجا نسبت به مسلمانان جسارت دیدیم باید دفاع کنیم و روز قدس بهترین روز برای دفاع از آنان است./839/ت302/ب4

ارسال نظرات