۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۷۳۳۵۸

تصمیم وزارت امور اسلامی موریتانی برای توسعه «مکتب‌خانه‌های قرآنی»

خبرگزاری رسا ـ وزارت امور اسلامی و آموزش موریتانی با همکاری سازمان علوم، فرهنگ و آموزش اسلامی(آیسسکو)، مکتب‌خانه‌های سنتی آموزش قرآن این کشور را توسعه می‌دهد.
موريتاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مکتب‌خانه‌های سنتی آموزش قرآن در موریتانی که به زبان محلی «المحاظر»، نامیده می‌شوند، نقش و جایگاه مهمی در نظام آموزشی این کشور دارند.


در همین راستا، وزارت امور اسلامی و آموزش موریتانی در نظر دارد با همکاری بانک اسلامی و سازمان اسلامی «آیسسکو»، این مکتب‌خانه‌های سنتی آموزش قرآن را به‌روز کند و فعالیت‌های آن را توسعه دهد.


این مکتب‌خانه‌های قرآنی ـ دینی در واقع مدارس قدیمی موریتانی محسوب می‌شوند که نظام آموزش و پرورش موریتانی را متمایز می‌سازند و دروس جامعی در رشته‌های علمی مختلف در این مراکز ارائه می‌شود.


دولت موریتانی  در نظر دارد که این نظام آموزشی که بسیاری از شهروندان این کشور از آن استقبال می‌کنند و همچنان به‌عنوان یک رقیب برای مدارس جدید(کنونی) تلقی می‌شود، را توسعه و ارتقا دهد.


گفتنی است، مکتب‌خانه‌های سنتی آموزش قرآن و علوم دینی در موریتانی طی قرن‌ها فعالیت دارند و دانشمندان بزرگی از این مکتب‌خانه‌ها برای نشر اسلام وتعالیم آن آموزش دیده اند و براساس آمار رسمی اکنون حدود هفت هزار مکتب‌خانه آموزش قرآن و علوم دینی در موریتانی فعالیت دارد که بیش از 160 هزار قرآن‌آموز را در بر می‌گیرند./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات