۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۲۷۳۴۵۳
امام جمعه موقت مهاباد:

روز قدس روز اعلان انزجار مسلمانان از رژیم غاصب اسرائیل است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مهاباد گفت: کسانی که مجهز به سلاح ایمان هستند از قدرت پوشالی دشمنان اسلام ترسی به دل راه نمی دهند، زیرا آنان قدرت واقعی را در وجود خدای متعال یافته و همه هیمنه غرب را کوچک و بی ارزش می شناسند.
روز قدس روز اعلان انزجار مسلمانان از رژیم غاصب اسرائیل است

ماموستا یحیی اسماعیلی، امام جمعه موقت مهاباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس، اظهار داشت: روز آخر جمعه به فرمان امام خمینی(ره) به عنوان روز قدس نامگذاری شد تا مسلمانان در این روز نفرت و انزجار خود را از جنایت های رژیم غاصب صهیونیسم نشان داده و از مردم مظلوم فلسطین دفاع کنند.

 

وی افزود: در این عصر و زمان وحدت بین شیعه و سنی الزامی است و خدای متعال نیز در آیه 103 سوره آل عمران می فرماید؛ «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا»، در هر جایی که وحدت و اتحاد وجود داشته باشد، دشمن جایی برای نفوذ نمی یابد.

 

ماموستا اسماعیلی وحدت بین مسلمانان را از ضروریات دین اسلام خواند و گفت: همان طور که خداوند منان در قرآن کریم تاکید فرموده اند، وحدت بین شیعه و سنی و مقابله با استکبار جهانی در دین اسلام ضروری است.

 

قدرت ایمان برتر از قدرت اسلحه است

 

امام جمعه موقت مهاباد قدرت غرب را پوشالی دانست و اضافه کرد: شاید از لحاظ قدرت ظاهری و نظامی دشمنان اسلام قوی باشند، اما آنچه که جوامع اسلامی را در مقابل آنان مقاوم می سازد، قدرت ایمان و عقیده به خدای متعال است.

 

وی افزود: کسانی که مجهز به سلاح ایمان هستند از قدرت پوشالی دشمنان اسلام ترسی به دل راه نمی دهند، زیرا آنان قدرت واقعی را در وجود خدای متعال یافته و همه هیمنه غرب را کوچک و بی ارزش می شناسند.

 

ماموستا اسماعیلی با اشاره به ایستادگی مسلمانان صدر اسلام در برابر جهان کفر، ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) و تمام یاران ایشان در زمانی که تمام جهان کفر مانند؛ یهودیت، مسیحیت و بت پرستان در برابرشان صف آرایی کرده و علیه مسلمانان جنگ به راه انداختند، با تکیه بر قدرت ایمان در مقابل شان ایستاده و به پیروزی رسیدند.

 

وی تأکید کرد: اگر امروز ما مسلمانان ایمان داشته و با استقامت در برابر مشکلات بایستیم، قدرت های استکباری جهان توخالی بوده و با هیچ اسلحه ای توان ایستادن در برابر قدرت ایمان و اراده ما مسلمانان را ندارند و ما نمونه آن را در جنگ 33 روزه غزه مشاهده کردیم.

 

امام جمعه موقت مهاباد متکیان به اراده وایمان را پیروزمندان میادین مبارزه دانست و گفت: دشمن امکان پیروز شدن در برابر کسانی که ایمان به خالق هستی را تکیه گاه خود قرار داده اند، ندارد و چنین افرادی پیروزمندان حقیقی هستند.

 

عربستان دشمن اسلام است

 

وی به حمله عربستان به یمن اشاره و اضافه کرد: در یمن دشمنان اسلام در حال فعالیت هستند، داعشی ها، عربستان سعودی و دولت های مرتجع عرب همه در برابر دین اسلام ایستاده اند و نمی خواهند مردم یمن به اهداف خود که همان تشکیل حکومتی اسلامی است برسند.

 

ماموستا اسماعیلی ادامه داد: مهاجمان به یمن زیر سلطه استکبار جهانی و طرفدار آمریکا، اسرائیل و همه حامیان شان بوده و هرگز آن ها پیروز نمی شوند.

 

وی درک کردن خوی استکباری مستکبران دنیا را عامل پیروزی مسلمانان دانست و تصریح کرد: هر گاه ما به این درک رسیدیم که دشمنان ما خوی استکباری شان ذاتی است در آن هنگام در مقابل شان می ایستیم.

 

امام جمعه موقت مهاباد خاطرنشان کرد: در طول تاریخ هیچوقت استکبار جهانی نتوانسته است در مقابل مستضعفان موفقیتی جدی به دست آورد و همیشه پیروزی از آن کسانی است که در مسیر دین اسلام و راه انبیا و اولیای الهی قدم برمی دارند./936/ت302/ب4

ارسال نظرات