۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۲۷۳۷۴۹
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری:

راهپیمایی روز قدس بیانگر قدرت بین‌المللی امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم با حضور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس با زبان روزه و زیر گرمای سوزان نشان دادند که علاوه بر بعد عبادی و اجتماعی بعد بین المللی امت اسلامی قوی است و امت اسلامی در برابر صهیونیسم ایستاده است.
نماينده مردم آذربايجان غربي در خبرگان رهبري در راهپيمايي روز قدس

حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری امروز در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: با تشکیل دولت صهیونیستی اسرائیل در سرزمین  اشغالی فلسطین از طریق حمایت ابرقدرت ها نظیر انگلیس و آمریکا،امت اسلامی با بیداری خود احساس کردند که این یک غده ی سرطانی در بین امت اسلامی است تا باعث اختلاف و تضعیف امت اسلامی شود.

 

وی افزود: امام راحل از جمله افرادی بود که با تشکیل دولت صهیونیسم مخالف بود و در زمان شاه گذشته هم مبارزه با اسراییل را مطرح می کردند به طوری که در اسناد ساواک این مسأله موجود است که فشار می آوردند که مبارزه با اسرائیل در استراتژی امام مطرح نشود که امام راحل از آغاز نهضت مبارزه با استکبار و صهیونیسم جهانی را سرلوحه مبارزات خود قرار داده بودند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم در همان سال های اول انقلاب آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس اعلام کرد.

 

حجت السالام والمسلمین دیرباز با اشاره به این که ماه مبارک رمضان ماه ویژه ای در بین کشور های اسلامی است، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان ماه عبادت، دعا، تلاوت قرآن، همبستگی بیشتر بین مسلمان ها از این جهت که سه هفته را روزه گرفته اند و حالت تطهیر قلبی و ظاهری پیدا کردند بنابراین  جمعه آخر ماه مبارک رمضان بهترین فرصت است برای این که علاوه بر بعد عبادی و اجتماعی اسلام بعد بین المللی اسلام و ظلم ستیزی امت اسلامی هم بروز و ظهور پیدا کند.

 

وی اضافه کرد: مردم با حضور خود با زبان روزه و در زیر گرمای سوزان نشان دادند که بعد بین المللی امت اسلامی قوی است و امت اسلامی در برابر صهیونیسم ایستاده است.

 

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرمایش امام راحل، خاطرنشان کرد: اگر هر یک از آحاد امت اسلامی یک سطل آب بر اسرائیل بریزد، اسرائیل را سیل می‌برد و این یعنی این که اگر تمام امت های اسلامی با هم متحد شوند می توانند اسرائیل غاصب را نابود کنند.

 

وی افزود: در گذشته برخی از سازمان ها به صورت مسلحانه با اسرائیل مبارزه می کردند اما در این دوره مبارزات حالت مردمی به خود گرفته است که در این صورت حماسه ماندگار می شود و دشمن یارای مقابله با آن کشور را نخواهد داشت.

 

حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس به مذاکرات 5+1 مربوط نیست

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با بیان این که حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس به مذاکرات 5+1 مربوط نیست، اظهار داشت: این حضور عظیم ربطی به مذاکرات هسته ای ندارد و طبق سال های گذشته برگزار می شود و اگر ما وارد مذاکرات با 5+1 شدیم می خواهیم به دنیا نشان دهیم که قدرت های جهانی به اسلام و مسلمین ظلم می کنند و این تحریمات ظالمانه است.

 

وی ادامه داد: اگر در مذاکرات توافق شود البته با رعایت خط قرمز هایی که رهبر کبیر انقلاب بیان فرموده اند این بدان معنا نخواهد بود که ما روحیه استکبار ستیزی را کنار گذاشته یا تضعیف کرده ایم، بلکه این انزجار ها شدت می گیرد و در مبارزه با اسرائیل و ظلم و ستمی که ابرقدرت ها انجام می دهند کوتاه نمی آییم.

 

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در پایان تصریح کرد: حضور تمام اقوام، ادیان و مذاهب در راهپیمایی امروز نشان از اتحاد و همبستگی بین آحاد جامعه است./1301/پ202/ح

ارسال نظرات