۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۲۷۳۸۰۶

نشست «روز جهانی قدس» در لبنان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جمعی از مسؤولان احزاب سیاسی لبنان در نشست روز جهانی قدس از داعش به عنوان ابزار غرب و رژیم صهیونیستی برای تخریب جوامع اسلامی یاد کردند.
نشست روز جهاني قدس در لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست «روز جهانی قدس» با حضور مسؤولانی از حزب الله، جنبش الناصریین، جبهه مردمی آزادی فلسطین و شخصیت های دینی و سیاسی و اجتماعی در مرکز فرهنگی امام خمینی(ره) شهر بعلبک لبنان برگزار شد.

 

مصطفی حمدان دبیر شورای رهبری جنبش ناصریین در این نشست گفت: برخی در راستای آزادی قدس از لوث یهودیان تلاش می کند و برخی به چاپلوسی و التماس به آمریکا برای حفظ تاج و تخت خود می پردازند.

 

وی افزود: امام خمینی بزرگ، آزادی قدس را هدف اساسی انقلاب اسلامی ایران قرار داد و آخرین جمعه ماه رمضان را روز جهانی قدس نامید.

 

حمدان از عربستان، قطر، اردن و ترکیه به عنوان شریک جرم تروریست ها در ذبح شهروندان سوری یاد کرد.

 

غرب درصدد تغییر بافت منطقه است

 

مروان عبدالعال مسؤول جنبش مردمی آزادی فلسطین در لبنان نیز از داعش به عنوان قدرتی برای تخریب جوامع عربی یاد کرد و ادامه داد: غربی ها با استفاده از داعش درصدد تغییر بافت منطقه هستند.

 

وی خاطر نشان ساخت: همگان باید نسبت به تفرقه میان ضفه غربی و غزه و حل مشکل آوارگان فلسطین با پول و اهدای تابعیت به شدت برحذر باشند.

 

برخی کشورهای اسلامی حامی مالی و اطلاعاتی اسرائیل هستند

 

محمد یاغی مسؤول دفتر حزب الله در منطقه بقاع با اشاره به فتوای امام راحل مبنی بر جواز اختصاص حقوق شرعی به حمایت از مقاومت اسلامی گفت: امام خمینی در فرودگاه تهران شعار امروز ایران و فردا فلسطین را سر داد، چند روز بعد خواستار اخراج سفیر اسرائیل از ایران و تبدیل سفارت این رژیم به سفارت فلسطین شد و آخرین جمعه ماه رمضان را روز جهانی قدس عنوان کرد.

 

وی بر لزوم همکاری مسلمانان و مسیحیان برای آزادی قدس از لوث صهیونیسم جهانی تأکید کرد و افزود: متاسفانه برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی روابط اقتصادی و اطلاعاتی داشته و به حمایت مالی از این رژیم می پردازند تا مساله فلسطین کاملا از بین رود.

 

یاغی با تأکید بر اینکه مقاومت اسلامی برای آزادی قدس مبارزه می کند، بیان داشت: تروریست های تکفیری ساخته اسرائیل هستند که با پوشش اسلامی آمده اند. آنان هیچ ارتباطی با اسلام نداشته و خوارج زمان و مزدوران رژیم صهیونیستی به شمار می آیند.

 

مسؤول دفتر حزب الله در بقاع، تصریح کرد: ما در منطقه الزبدانی مشغول به جنگ با تکفیری ها هستیم و ما با پروژه شبانه روزی نفوذ به لبنان مقابله می کنیم./980/ب901/د

ارسال نظرات