۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۲۷۴۰۸۰
به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد؛

مراسم تجلیل از مقام معنوی مرحوم آیت الله حدیدی

خبرگزاری رسا ـ هشتمین نشست از سلسله نشست‌های ستارگان محراب با موضوع بزرگداشت مقام مرحوم آیت الله حدیدی برگزار شد.
بزرگداشت آيت الله حديدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله منیر الدین حدیدی، با حضور برخی نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها، نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر تهران، مسؤولان شهرداری تهران و برخی از چهره‌های لشگری و کشوری، شامگاه شنبه 20 تیر در مسجد محمد مصطفی محله حسام الدین منطقه ده تهران برگزار شد.



عالمان شهدا را در جامعه تربیت می‌کنند

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام عباسی، مدیر امور مساجد در منطقه نواب تهران با اشاره به مقام شامخ عالم ربانی، مرحوم آیت الله حدیدی، گفت: مراسم تجلیل امروز به واسطه ارزش علم و عالم برگزار می‌شود، به ویژه عالمانی که در طول زندگی خود به قرآن توجه داشته‌اند و در مسیر تربیتی جامعه، شاگردان بسیار را پس از آموزش، به اجتماع تحویل داده‌اند.



وی با بیان مطلبی از پیامبر اسلام افزود: پیامبر می‌فرماید که مقام عالم از هزار شهید بالاتر است، از این رو می‌توان به این نتیجه رسید که عالمانی همچون آیت الله حدیدی شهدا را در جامعه تربیت می‌کنند.



مدیر امور مساجد در منطقه نواب تهران با تشریح خدمات بی‌شمار آیت الله حدیدی در منطقه غرب تهران، اضافه کرد: ایشان در مسیر انقلاب اسلامی خدمات شایسته‌ای را انجام دادند، آیت الله حدیدی در طول ایام انقلاب اسلامی با روشنگری‌های خود زمینه‌ساز بیداری مردم فهیم منطقه شدند.



میزگرد بررسی ابعاد معنوی و سیاسی شخصیت مرحوم آیت الله حدیدی

در بخش دیگری از این مراسم بزرگداشت، میزگردی یک‌ساعته با موضوع بررسی ابعاد مختلف شخصیت آیت الله حدیدی با حضور حجت الاسلام حیدری قاسمی، و آقایان امیر کمالی و تاج الدینی برگزار شد.



آیت الله حدیدی مردی از جنس مردم بود

در بخش پایانی این مراسم، آیت الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان داستانی از زندگی امام علی(ع)، گفت: پیام حضرت علی(ع) در طول زندگی خود به بشر امروزی این است که؛ بشر سه روز در دنیا فرصت دارد، روز اول روز قدرت و سلامتی اوست، روز دوم که در بستر بیماری قرار می‌گیرد و روز سوم هم باید برای مرگ و رفتن از این دنیا آماده شود.



وی افزود: جلسه امروز به پاس 55 سال تلاش عاشقانه آیت الله حدیدی در راه اسلام و انقلاب و ترویج معارف اسلامی برگزار می‌شود.



آیت الله خاتمی با تاکید بر این نکته که مسجد محمد مصطفی(ص) یک دانشگاه واقعی است، ادامه داد: آیت الله حدیدی با تلاش خود مسجد محله حسام الدین را تبدیل به یک کانون انقلابی ومحلی برای مبارزه با رژیم شاه کرده بود.



امام جمعه شهر زنجان با بیان این موضوع که آیت الله حدیدی فردی روشنفکر بود، اضافه کرد: آیت الله حدیدی در زمان‌های فراغت همیشه رمان می‌خواند، وی فردی به‌روز بود و مسایل روز جامعه را کاملا می‌شناخت.



پرده برداری از تابلو زندگی نامه آیت الله حدیدی

گفتنی است در بخش پایانی این مراسم با حضور مقامات کشوری و جمعی از روحانیان برجسته از تابلو زندگی آیت الله حدیدی پرده برداری شد، ضمن این‌که در مراسم بزرگداشت گروه تواشیح طه نیز به اجرای برنامه پرداخت.


لازم به ذکر است که این مراسم با استقبال بسیار پرشور اهالی منطقه حسام الدین برگزار شد که نشان دهنده علاقه مردم غرب تهران به روحانیت و جریان انقلاب اسلامی است./856/پ202/ب4

ارسال نظرات