۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۲۷۴۸۹۵
ادعای دموکراسی طلبی از سوی حامی تروریسم؛

وزارت خارجه آمریکا از بازداشت انقلابیان بحرینی انتقاد کرد

خبرگزاری رسا ـ آمریکا که از حامیان سرکوب ملت‎های منطقه از سوی حاکمان دست‎نشانده خود است در پیامی خواستار احترام آل‎خلیفه به آزادی بیان مردم شد.
تظاهرات مردم بحرين در حمايت از شيخ علي سلمان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از بازداشت رهبران سیاسی و مخالف نظام آل خلیفه ابراز نگرانی کرد.

 

در این بیانیه آمده است: بازداشت ابراهیم شریف، مجید میلاد و بازگشایی پرونده شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق نگرانی جدی را پیرامون قیدهای تحمیل شده بر آزادی بیان در بحرین بر می انگیزد.

 

وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه با اشاره به آزادی رییس مرکز حقوق بشر بحرین تصریح کرد: آزادی نبیل رجب فعال حقوق بشر بحرین را تبریک گفته و آن را به فال نیک می گیریم اما حکومت را به احترام به آزادی بیان که یک حق جهانی است دعوت می کنیم. آزادی بیان یک حق جهانی است که در اعلامیه جهانی حقوق بشر و پیمان بین المللی حقوق مدنی و سیاسی بر آن تاکید شده و بحرین نیز آن را پذیرفته است.

 

در پایان وزارت خارجه آمریکا با تشویق حکومت بحرین بر حمایت از حق آزادی بیان و تجمع‌های مسالمت آمیز، استفاده از ادبیات مسالمت آمیز در بیان دیدگاه سیاسی و توقف خشونت را از گروه‌های مخالف نظام خواستار شد.

 

وزارت خارجه بحرین در پاسخ به بیانیه وزارت خارجه امریکا اعلام کرد : ابراهیم شریف و مجید میلاد بر اساس تدابیر قانونی بازداشت شدند و این بازداشت هیچگونه ارتباطی با آزادی بیان نداشته و به دلیل موضوعات ساسی نیز نبوده است.

 

آمریکا در حالی خواستار احترام به آزادی بیان و تجمع های مسالمت آمیز ملت بحرین شده است که چندی پیش ممنوعیت فروش سلاح به آل خلیفه را لغو کرده بود.

 

علما و رهبران انقلاب بحرین اعتقاد دارند که جنایت های آل خلیفه علیه مردم با چراغ سبز آمریکا صورت می گیرد./981/ب902/د

ارسال نظرات