۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۲۷۴۹۹۶

افطار وحدت در مسجد شیعیان شهر برادفورد انگلیس برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم افطار وحدت در مسجد شهر برادفورد که چندی پیش مورد حمله گروه‎های تکفیری قرارگرفته بود، برگزار شد
مسجد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم افطار وحدت در مسجد شیعیان شهر برادفورد انگلیس با حضور گروه ها وموسسات مختلف شیعی و سنی به نشانه همبستگی بین مذاهب اسلامی برگزار شد.

 

شب گذشته مراسم نمازجماعت وسپس صرف افطار در مسجد شیعیان شهر برادفورد انگلیس با حضور روحانیون و مومنان روزه دار از شیعیان واهل سنت برگزار شد.

 

در این مراسم که به همت چندین موسسه، سازمان و نهاد اسلامی از جمله مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، شورای مساجد شهر برادفورد ونیز بعضی از مراکز اسلامی وابسته به اهل سنت با هدف ایجاد همبستگی و وحدت بین شیعیان و اهل سنت برپا شده بود سخنرانان و روحانیان شیعه و سنی در خصوص ضرورت حفظ وحدت و تاسی جستن از رهنمودهای قرآن وسیره پیامبر اکرم (ص) درجهت مقابله با حرکت های تکفیری ومبارزه با گروه های تروریستی همچون داعش مطالبی را ایراد کردند.

 

آشنا کردن کودکان وجوانان با آموزه های اسلام و افزایش شناخت آنان نسبت به اهداف گروه های تکفیری از جمله دیگر موضوعات مطرح سخنرانان بود.

 

سید علیرضا رضوی رییس مجلس علمای شیعه اروپا، امام قاری آسیم رییس مسجد مکی، مبین حسین از سازمان جوانان مسلمان بریتانیا، علی فاضل از تشکیلات اسلامی لاو محمد، فیاض مقال از شورای مساجد برادفورد و روحانیان مساجد محلی برادفورد و انجمن اهل بیت برادفورد و نیز گروه های کثیری از مردم از جمله شخصیت ها و سازمان هایی بودند که در این مراسم شرکت داشتند.

 

پس از سخنرانی شخصیت های روحانی و مذهبی، همه شرکت کنندگان در این مراسم اعم از شیعه وسنی در صفوفی واحد به امامت امام جماعت مسجد شیعیان شهر برادفورد نماز مغرب وعشا را اقامه کردند.

 

مسجد شهر برادفورد چندی پیش مورد حمله گروه های تکفیری قرارگرفته بود که واکنش های زیادی را در میان جامعه مسلمانان انگلیس بدنبال داشت./982/ب101/د

ارسال نظرات