۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۲۷۵۱۲۴
نماینده ولی فقیه در لرستان:

بهانه جویی استکبار ریشه در تاریخ دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به مخالفت مشرکان با پیامبران در طول تاریخ گفت: تحریم، تهدید، اهانت و بهانه‌جویی، از سیاست‌های باطل مشرکان در برابر پیامبران بود.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي ، نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، شب گذشته، در برنامه تفسیر آیه 42 سوره فاطر که در مسجد بعثت خرم‌آباد برگزار شد، گفت: این آیه و آیه پس از آن در رابطه با بهانه‌جویی مستکبران در مقابل دعوت پیامبران است.

 

وی با اشاره به تاریخ افزود: زمانی‌که پیامبران تبلیغ و دعوتشان را شروع کردند، مخالفان و اهل باطل در برابر آنان موضع‌گیری کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این سؤال که چرا اهل باطل و مشرکان در برابر پیامبران ایستادگی کردند؟ عنوان داشت: آموزه‌های پیامبران تهدیدی برای قدرت، ثروت حرام، دنیاطلبی و شهوت پرستی آن‌ها بود.

 

وی در ادامه اظهار داشت: مشرکان چون منافع خویش را در خطر دیدند، لذا به مخالفت با پیامبران پرداختند.

 

امام جمعه خرم آباد با اشاره به این که قرآن‌کریم نمونه‌هایی از بهانه‌گیری‌ها، مخالفت ‍‌ها و سیاست‌های باطل مشرکان در برابر پیامبران را بیان کرده است، افزود: این موارد شامل استهزا، تهمت، تطمیع، تحریم، تهدید، شکنجه، بی‌احترامی و اهانت بود.

 

وی با اشاره به این که مشرکان خدا را قبول داشتند ولی پیامبر را به‌عنوان رسول خدا قبول نداشتند، اظهار داشت: نباید به هر سوگندی اعتماد کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر این که قسم خوردن دلیل بر حقانیت نیست، افزود: از مهم ترین نکات تفسیری این آیه از قرآن کریم این است که نباید هر قسمی را قبول کرد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که عمل انسان مبنای داوری و قضاوت انسان است، خاطرنشان کرد: نباید به حرف استناد کرد.

 

وی با بیان آیه 43 سوره فاطر که می‌فرماید: «اسْتِکْبَارًا فِی الْأَرْضِ وَمَکْرَ السَّیِّئِ وَلَا یَحِیقُ الْمَکْرُ السَّیِّئُ إِلَّا بِأَهْلِهِ فَهَلْ یَنظُرُونَ إِلَّا سُنَّتَ الْأَوَّلِینَ فَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَبْدِیلًا وَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَحْوِیلًا» افزود: خداوند متعال در این آیه دلیل نپذیرفتن مشرکان نسبت به تبلیغ پیامبران را در دو عامل استکبارورزی، کبر و غرور و حیله‌گری عنوان کرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی عنوان داشت: نتیجه‌ای که از این آیات می‌گیریم این است که عده‌ای از اهل باطل در برابر دعوت پیامبران مخالفت می‌کردند.

 

وی استکبارورزی و حیله‌گری مشرکان را علت دوری آن‌ها بیان کرد و اظهار داشت: خداوند در پاسخ به آن‌ها می‌گوید این استکبارورزی و این حیله‌گری به خود شما بر می‌گردد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: سنت الهی براین است که خداوند، مستکبران و حیله‌گران را سرانجام مجازات خواهد کرد./9459/پ202/ش

ارسال نظرات