۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۲۷۵۱۲۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

توافق هسته ای قدرت سیاسی و دیپلماسی ایران را به جهانیان نشان داد

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: توافق هسته ای بین ایران و کشورهای گروه 1+5 قدرت سیاسی و دیپلماسی ایران اسلامی را به جهانیان نشان داد.
حجت الاسلام يعقوبي

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به توافق هسته ای بین ایران و کشورهای گروه 1+5، اظهار کرد: موضوع مذاکرات هسته ای ایران با شش قدرت جهانی، مسأله ای جمعی و اجتماعی است که از بیش از 10 سال پیش آغاز شده و در دو سال اخیر به اوج خود رسیده بود.

 

وی با بیان این که مؤفقیت در مذاکرات هسته ای نتیجه و مرهون پایداری و استقامت ملت و مجاهدت دانشمندان هسته ای و مسؤولان کشور در ادوار مختلف است، تصریح کرد: این مذاکرات نشان داد که ملت ایران تصمیم خود را گرفته و قصد دارد بر روی پای خود بایستد و کسی نمی تواند برای آنها تصمیم بگیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر حفظ دستاوردها و خطوط قرمز ملت ایران در توافق نهایی، افزود: مذاکره ایران با شش قدرت جهانی و ایستادگی در برابر زیاده خواهی های آنها نشان دهنده خودباوری و غنی شدن شخصیت دینی و ملی ملت ایران است.

 

به گفته رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی انجام مذاکرات هسته ای و توافق بین ایران و کشورهای گروه 1+5 قدرت سیاسی و دیپلماسی ایران اسلامی را به جهانیان اثبات کرد.

 

وی با تبریک به مردم و قدردانی از تیم مذاکره کننده هسته ای، تصریح کرد: نباید در این مذاکرات تنها به دنبال اهداف و مطالبات اقتصادی بوده و گمان کنیم با انجام این توافق همه مشکلات و مسائل حل شده و ایران گلستان می شود چرا که تنها بخشی از مشکلات موجود در کشور ناشی از تحریم های ظالمانه است و مابقی به سیاست داخلی و شیوه مدیریت مربوط می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: بر این اساس مردم انتظار نداشته باشند مشکلات آنها از فردا مرتفع شود چرا که این توافق نیز اکنون تنها بر روی کاغذ ثبت شده و هنوز به مرحله اجرا نرسیده است به همین دلیل نیز باید مردم همانند گذشته صبور بوده و اتحاد و هماهنگی خود را حفظ کنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: بخشی از توافق هسته ای انجام شده بین ایران و کشورهای گروه 1+5 به مطالبات به ناحق بلوکه شده مردم و تحریم های ظالمانه این کشورها مربوط می شود که بازپس گیری آنها در پی این توافق، حق مردم ایران بوده و یک نوع صدقه از جانب این کشورها محسوب نمی شود.

 

وی با بیان این که کشورهای گروه 1+5 برای چندین سال حق مردم ایران را تحریم کرده و نمی دادند، تصریح کرد: ادای این حق و مطالبه مسلم با تأخیری چند ساله کمترین کاری است که این کشورها مجبور به انجام آن شده اند.

 

گفتنی است، جمهوری اسلامی ایران و دولت‌های عضو گروه 1+5 شامل آمریکا، آلمان، انگلیس، چین، فرانسه و روسیه همراه با نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پس از 22 ماه مذاکره سخت و فشرده، سرانجام در روز بیست و سوم تیر امسال برای رفع سوء تفاهم ها در مورد برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و همزمان لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران توافق کردند./9314/ت302/ش

ارسال نظرات