۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۷۵۱۹۷

چند خبر کوتاه از غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ افطار 35 هزار روزه دار همدانی در جوار بقاع متبرکه، حضور سران عشایر در ضیافت افطاری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری و دیدار با خانواده شهید مداح شهاب آیدین خالصی برخی از اخبار کوتاه غرب کشور است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در همدان،  به همت اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان به مناسبت ماه مبارک رمضان، به 35 هزار نفر از روزه داران استان همدان در جوار باقع متبرکه و امامزادگان این استان افطاری داده شد.


گفتنی است با توجه به اینکه اسلام، به ساده زیستی و پرهیز از اسراف بسیار تأکید کرده است، بقاع متبرکه با برپایی سفره های افطاری در عین سادگی و به دور از صرف هزینه های گزاف از روزه داران مؤمن استان همدان پذیرایی شده است.


شایان ذکر است، با توجه به فضائل ماه مبارک رمضان، سنت حسنه افطاری نیز از ثواب بسیاری برخوردار می باشد و امید است این سنت حسنه با سادگی سبب ایجاد آثار و برکات فراوانی در جامعه شود.


حضور سران عشایر در مراسم افطاری آیت الله حسن ممدوحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه شامگاه گذشته جمعی از سران عشایر و قبایل استان کرمانشاه در سنت حسنه افطاری آیت الله حسن ممدوحی نماینده مردم کرمانشاه در جلس خبرگان رهبری شرکت کردند.


آیت الله ممدوحی با اشاره به لزوم حفظ وحدت در جامعه عنوان داشت: دشمنان اسلام تلاش دارند که با تفرقه افکنی، مسلمانان را تضعیف کنند لذا هر گاه همبستگی و انسجام مسلمانان مستحکم تر می شود ترس و وحشت آن ها از انقلاب و اسلام بیشتر می شود.


عضو برجسته جامعه مدرسین قم تصریح کرد: عامل اصلی پیروزی انقلاب وجود رهبری فرزانه و وحدت مردم بود که توانستند رژیم شاهنشاهی را مغلوب کنند، امروزه حفظ این اتحاد و یکپارچگی از اساسی ترین موارد است.


دیدار با خانواده شهید شهاب آیدین خالصی

شامگاه گذشته طلاب و روحانیان حوزه های علمیه استان کرمانشاه در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان با خانواده مداح شهید شهاب آیدین خالصی دیدار کردند.


حجت الاسلام سید مهدی موسوی مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سفری که به استان کرمانشاه داشتند از خانواده شهید خالصی دیدار کردند بیان داشت: قطعأ شهدا قهرمانان واقعی جنگ بودند که پس از گذشت سال ها همچنان اسوه و الگو هستند.


وی در پایان با قرائت بخشی از وصیت نامه شهید خالصی اظهار داشت: به راستی که شهدا به انقلاب و اسلام وفادار بودند و ندای رهبرشان را لبیک گفتند و با توکل به خداوند و ائمه اطهار علیهم السلام قهرمانانه در برابر متجاوزان ایستادگی کردند و حماسه جاوید خلق کردند./857/پ203/ح

ارسال نظرات