۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۲۷۵۴۲۲
در مراسم تشییع بیست و سومین شهید نماز جمعه؛

شیعیان عربستان خواستار به رسمیت‌دادن تشیع شدند

خبرگزاری رسا ـ ده‌ها هزار نفر از شیعیان عربستان در مراسم خاکسپاری بیست و سومین شهید نماز جمعه، خواهان رسمیت‌دادن به تشیع به عنوان یک مذهب رسمی در کشور شدند.
شيعيان عربستان

به گزارش خبرگزاری رسا، ده‌ها هزار نفر از شیعیان شهرک «القدیح» عربستان در جریان مراسم خاکسپاری بیست و سومین شهید نماز که در ابتدای هفته جاری به جمع شهدای مسجد القدیح پیوست، خواهان رسمیت‌دادن به تشیع به عنوان یک مذهب رسمی در کشور شدند.


شهید جعفر آل عبدالرزاق بعد از انفجار مسجد امام علی(ع) در القدیح، جهت درمان راهی کشور آلمان شد، اما در اثر جراحت‌های عمیق جان خود را از دست داد، این در حالی است که سایر زخمی‌های انفجار که تعداد آنان بیش از 160 نفر است، اغلب جهت درمان راهی کشورهای غربی شده و تعدادی نیز از نظر روانی تحت درمان قرار دارند.


با وجود آن که ده‌ها هزار نفر در مراسم تشییع شرکت کردند، اما نیروهای امنیتی به طور کلی در صحنه حضور نیافته و وظیفه حفظ امنیت شرکت‌کنندگان و تفتیش افراد مشکوک برای جلوگیری از وقوع انفجار تروریستی، از سوی افرادی صورت گرفت که داووطلبانه آن را به عهده گرفتند.


شرکت‌کنندگان در مراسم خاکسپاری، شعارهای ضد فرقه‌گرایی سر داده و یکی از علمای دینی به نمایندگی از سوی آنان، از دولت سعودی خواست تا خود وظیفه حمایت از شهروندان شیعه را به عهده گیرد.


شیخ محمد العبیدان، قاضی سابق دادگاه القطیف در بیانیه‌ای که به نمایندگی از شرکت‌کنندگان آن را قرائت کرد، مسؤولان دولتی را به بی کفایتی کامل برای تأمین حمایت از شهروندان شیعه در تمام مناسبت‌های دینی متهم کرد و افزود: مسؤولان زمینه‌های حمایت از شهروندان در مراسم شب‌های قدر مساجد و حسینیه‌ها را فراهم نکردند.


العبیدان با اشاره به تأکید شهروندان بر لزوم معرفی‌کردن تشیع به عنوان یک مذهب رسمی همچون سایر مذاهب اسلامی افزود: شیعیان خواهان آزادی دینی و حمایت از خود در برابر حملات تروریستی هستند./994/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات