۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۲۷۵۴۴۲
امام جمعه محمودآباد:

قدرت‌های جهانی در برابر مقاومت ملت ایران ناچار به تمکین و تکریم شدند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه محمودآباد با اشاره به موفقیت های به دست آمده در جریان مذاکرات هسته ای کشورمان با غربی ها گفت: قدرت‌های جهانی در مقابل مقاومت ملت ایران ناچار به تمکین و تکریم شدند.
امام جمعه محمودآباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت‌الاسلام سید داود موسوی، امام جمعه محمودآباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان با تبریک فرارسیدن عید بزرگ مسلمانان عید سعید فطر گفت: امیدواریم پایان یک ماه بندگی سرشار از برکات از جانب پروردگار برای همه مسلمانان باشد.

 

وی به روز بهزیستی و تأمین‌اجتماعی اشاره کرد و افزود: دفاع از زندگی آبرومندانه و متعارف به خصوص برای طبقات موتسط و آسیب‌پذیر جامعه از دغدغه‌های جدی دولت‌ها محسوب می‌شود.

 

امام‌جمعه محمودآباد خاطرنشان کرد: تأمین‌اجتماعی در کشورهای پیشرفته بیشترین اعتبارات و سرمایه ملی را به خود اختصاص داده است.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به پوشش بیش از 40 میلیون نفر در تأمین اجتماعی کشور گفت: این صندوق مهم‌ترین و بزرگ‌ترین صندوق حمایتی کشور است و باید توجه بیشتری به آن شود.

 

وی افزود: یکی از مبانی مهم توسعه در کشورها، نظام فراگیر تأمین اجتماعی با امید به زندگی آینده است و نهادهای حمایتی در کشورمان مسؤولیت جلوگیری از سقوط طبقات محروم و کم‌درآمد و دفاع از آن‌ها برای کم کردن آثار فقر را دارند.

 

امام جمعه محمودآباد از مسؤولان کشوری خواست تا به پایداری صندوق بزرگ تأمین اجتماعی کشور کمک کرده و با پرداخت دیون این صندوق، ارائه خدمات حمایتی و درمانی را بهبود بخشند.

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به سالروز تأسیس شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با نگاه دقیق و تیزبین امام امت و با استفاده از تجارب گذشته در نهاد قانون‌گذاری، تشکیلاتی را تعبیه کرده است که ضامن حفظ اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی است.

 

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان علاوه بر مراقبت دقیق بر تصمیمات و مصوبات مجلس شورای اسلامی که خود سازوکار دقیق و سنگینی دارد، در موضوع نظارت بر انتخابات‌های مجلس، ریاست جمهوری و خبرگان در همه ادوار تلاش و عمل به وظیفه خود در احراز صلاحیت‌ها و اعمال نظارت استصوابی را به خوبی انجام داده‌است.

 

وی اضافه کرد: در مقطع جدید هم نقش شایسته‌ این شورا می‌تواند از دست‌اندازی افراد مسأله‌دار و فاقد صلاحیت در مراکز مهم تصمیم‌گیری نظام جلوگیری کنند.

 

خطیب‌جمعه محمودآباد همچنین به توافق هسته‌ای کشورمان اشاره کرد و گفت: جریان سازی ظالمانه قدرت‌های جهانی به رهبری آمریکا و حمایت شورای ‌امنیت و سازمان‌ملل‌متحد که از حدود 12 سال پیش کلید خورده بود سرانجام در یک تلاش پرحجم دیپلماتیک پس‌از حدود 22 ماه به یک توافق و نتیجه‌ای رسیده است.

 

وی ادامه داد: به این مذاکرات در نوع خود جزو موارد کم‌نظیر بود و حساسیت آن به جایگاه طرفین مذاکره برمی‌گردد.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که قدرت‌های جهانی در مقابل مقاومت ملت ایران ناچار به تمکین و تکریم شدند، تصریح کرد: کشورهای طرف‌ مقابل ایران با تلاشی سخت درصدد مهار و کنترل پیشرفت‌های هسته‌ای ایران برآمده بودند و این همه سرمایه‌گذاری، فضاسازی و فشارسیاسی برای این بود که این سرزندگی،نشاط و تلاش علمی جوانان و دانشمندان کشورمان را بگیرند.

 

وی اضافه کرد : کشورهای مخالف پیشرفت دانش هسته‌ای کشورمان برای ایجاد محدودیت در همه حوزه‌ها فشارخود را آغاز کردند تا اینکه بتوانند چرخ‌های توسعه کشور را از کار انداخته و ملت را به زحمت بیندازند.

 

امام‌جمعه محمودآباد با تقدیر از رهبری عالمانه مقام‌معظم‌رهبری و تعیین خطوط‌ قرمز در مذاکرات یادآور شد: به اذعان همگان، تعیین خط‌ مشی رهبری بود که دنیا را در مقابل ایران به زانو در‌آورد و آن‌ها را مجبور به پذیرش حق هسته‌ای ایران کرد.

 

حجت الاسلام موسوی در خصوص ادامه روند این توافق اظهار داشت: هرچند ممکن است تفسیرهای گوناگونی از این توافق شود اما باید منتظر بود تا در این فرصت اجرایی‌شدن توافق، نوع برخورد با تعهدات طرف‌های غربی چگونه است.

 

وی ملت ایران را مردمی آزموده و میدان‌دیده عنوان کرد و افزود: نمی‌توان با فریب و نیرنگ جلوی حرکت توسعه‌ای ایران را گرفت و بنا به رهنمود رهبر معظم انقلاب، ملت با متانت و حفظ وحدت در صحنه حاضر باشند و مسؤولان دولت ضمن طی کردن مسیر قانونی بررسی توافق از بدعهدی کشورهای غربی و آمریکا مراقبت کنند.

 

خطیب ‌جمعه محمودآباد با تقدیر از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران به عنوان فرزندان غیور و شجاع و متدین کشور خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های هسته‌ای و تجاری‌سازی آن و ادامه تحقیقات هسته‌ای موضوعی نیست که بتوان آن را متوقف کرد بلکه این مسیر نورانی با پشتوانه خون شهدا ادامه پیدا می‌کند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات