۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۲۷۵۶۲۸

آیت الله سیستانی بر لزوم استفاده از وسایل محافظت شخصی در جنگ تأکید کرد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سیستانی تاکید کرد که رزمندگان در میدان‎های جنگ باید از خود در برابر خطرها محافظت کنند.
آيت الله سيستاني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حضرت آیت الله سید علی سیستانی امروز در پاسخ به استفتایی مبنی بر عدم استفاده برخی رزمندگان از وسایل محافظت شخصی مانند کلاه جنگی و جلیقه ضد گلوله به بهانه گرم بودن هوا در میدان جنگ خواستار حفظ جان رزمندگان شد.


وی افزود: رزمندگان میدان‎های جنگ باید از دستورهای نظامی پیروی کنند و نسبت به آن هیچ گونه اهمالی انجام ندهند.


حضرت آیت الله سیستانی خواستار محافظت در برابر خطرهای میدان‎های جنگ شد و تصریح کرد: گرم بودن هوا دلیل بر عدم استفاده از وسایل محافظت شخصی (کلاه جنگ و جلیقه ضد گلوله) نیست.


از سوی دیگر روزنامه انگلیسی ایندیپندنت روز گذشته طی خبری اعلام کرد حضرت آیت الله سیستانی در گفت‎وگویی نادر با این روزنامه از کشورهای همسایه خواست با کنترل مرزهای خود، مانع از پیوستن افراد به داعش در عراق شوند.


حضرت آیت الله سیستانی افزود: برخی از کشورها اهمیت نمی دهند که عناصر (داعش) از مرزهایشان عبور کنند، و در قبال این مساله نگران نیستند و جلوی آن را نمی گیرند.

 

به نوشته ایندیپندنت، با وجود اینکه آیت الله سیستانی به صورت مشخص به نام هیچ کشورری اشاره نکرد، احتمالا منظور او ترکیه است.


این مرجع تقلید در این گفت‎وگو از کشورهای غربی خواست، برای مبارزه با داعش سلاح های بیشتری در اختیار دولت عراق قرار دهند.


روزنامه ایندیپندنت، حضرت آیت الله سیستانی را مرجع تقلیدی توصیف کرد که هیچگاه در اماکن عمومی سخنرانی نمی کند، و از قدرتی فراتر از نخست وزیر در عراق برخوردار است.


این روزنامه با استناد به فتوای جهاد حضرت آیت الله سیستانی و داوطلب شدن 50 هزار تن از شیعیان عراق برای جنگ، این موضوع را نشانه تاثیرگذار بودن نقش مراجع شیعه در مقایسه با مسؤولان سیاسی این کشور دانست.


ایندیپندنت در ادامه به نقل از شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی، بسیج مردمی را نیرویی فراطایفه‎ای توصیف کرد که علاوه بر شیعیان و سنی ها؛ مسیحیان و ایزدی ها نیز در آن حضور دارند./994/ب902/د

ارسال نظرات