۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۲۷۶۲۰۷
دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی پیشرفت:

احیای نهاد خانواده از شاخص‌های هویت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی پیشرفت گفت: از شاخص‌های هویت اسلامی، احیای نهاد خانواده است، همان‌طور که نمی‌توان اسلام را بدون عدالت تصور کرد، اسلام بدون ‌نهاد‌ خانواده نیز امکان‌پذیر نیست.
حجت الاسلام علي کشوري، مسؤول کارگروه الگوي اسلامي ايراني پيشرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، نشست معرفی نخستین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی با حضور جمعی از ائمه جماعات و فعالان فرهنگی کرمانشاه در قرارگاه فرهنگی کربلا برگزار شد.


حجت الاسلام علی کشوری، دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی پیشرفت در این نشست بیان کرد: امروز صدر اخبار جهان مربوط به اسلام است و صاحبان رسانه در صدد هستند که جنایات گروهک های تکفیری را با عنوان اسلام به جهانیان القا کنند، استکبار جهانی به دنبال این است که حرکت آغاز شده در ایران اسلامی بیش از این به دنیا سرایت نکند و در این راه تمام توان خود را به کار گرفته است.


وی در ادامه گفت: اگر با توان بیشتری در مسیر آرمان های نظام اسلامی باشیم حمایت و عنایت الهی بیشتری نیز نصیب ما خواهد شد؛ در راه نشر و ترویج تفکر انقلاب اسلامی و نبرد اسلام و کفر جهانی نیازمند کارهای فکری عمیق هستیم.


حجت الاسلام کشوری تصریح کرد: حیطه فعالیت های ما محله، مسجد، هیأت و شهرمان نیست؛ امروز شیعیان در 12 نقطه جهان متمرکز هستند و ایران اسلامی محور اصلی شیعیان در جهان است و سایر نقاط شیعه نشین بازوان نظام اسلامی هستند.


وی افزود: یکپارچگی و انسجام این نقاط بر عهده ایران اسلامی است، تکلیف ما این است که چگونه این بازوان نظام اسلامی را تقویت کنیم که بهتر عمل کنند؛ 95 درصد مردم جمهوری آذربایجان شیعه هستند ما به عنوان مرکز و پایگاه شیعیان در سراسر جهان چه برنامه عمیقی برای آنها انجام داده ایم؟


دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی پیشرفت گفت: امام راحل سطح و دامنه تفکر انقلاب اسلامی را ارتقا داد و مکتبی را پایه گذاری کرد که جهانی فکر کند و نقشه ای برای مصاف حق و باطل طراحی کند.


وی خاطرنشان کرد: به فضل خداوند ایران امن ترین کشور در سراسر جهان است به این دلیل که مدل امنیت کشور مدل غربی نیست، مدل امنیت کشور الگوی دینی است و این مدل هم در داخل کشور به بهترین شکل کارساز بوده مانند حوادثی نظیر فتنه 88 که با وجود شجره طیبه بسیج نظام از آن آشوب محافظت شد و نیز در خارج از کشور نیز این الگو موفق عمل کرده است، در کشورهایی نظیر لبنان، عراق، سوریه و یمن همین الگوی امنیت و پاسداری از کشور که نسخه ای دینی می باشد موفق بوده است.

 

حجت الاسلام کشوری گفت: از شاخص‌های هویت اسلامی، احیای نهاد خانواده است، اگر مفاهیم و هویت اسلامی را تصور کنید، متوجه برجسته بودن جایگاه نهاد خانواده در آن خواهید شد؛ همان‌طور که نمی‌توان اسلام را بدون عدالت تصور کرد، اسلامِ بدونِ ‌نهاد‌ خانواده نیز امکان‌پذیر نیست.


وی افزود: متأسفانه طبق آمارها بیشترین میزان طلاق در کشور مربوط به قشر تحصیل کرده کشور است، سیستم آموزشی کشور تا چه اندازه مهارت های مربوط به خانواده و زندگی زناشویی را به نسل جوان ما منتقل می کند؟


دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی پیشرفت گفت: در نظامی که اساس و هدفش جهانی است فضای آموزش و پرورش کشور تا چه اندازه تفکر اصیل انقلاب اسلامی را به فرزندان ما انتقال می دهد؟


حجت الاسلام کشوری خاطرنشان کرد: افق و چشم انداز نظام اسلامی زمینه سازی برای ظهور است نه توسعه کشور بر اساس تعریف غربی آن، استکبارستیزی و زمینه سازی برای ظهور صریح آیات قرآن و از اعتقادات مسلم ما است اگر تفکر استکبار ستیزی به فراموشی سپرده شود به آیات قرآن عمل نکرده ایم.


وی ادامه داد: باید در کنار اصلاح سیستم آموزشی، مدل قانون گذاری و مدل اقتصادی کشور الگوهای اسلامی آن را به جهان ارائه دهیم؛ اگر قصد داریم پرچم اسلام در سراسر جهان برافراشته شود باید مدل های غنی و اصیل اسلامی را در خصوص اداره کشورها و سبک زندگی مردم به جهانیان ارائه دهیم.


دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی پیشرفت گفت: 81 موضوع لازم اداره جامعه با نگاه دینی در نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی ارائه شده است که نتیجه 15 سال تحقیق و پژوهش بوده و ارائه شده است، الگوی پیشرفت اسلامی جریانی فکری است که می تواند جواب مسائل مختلف جامعه را بدهد و با این کار تفاوت‌های توسعه غربی و پیشرفت اسلامی آشکار می‌شوند./967/پ202/ب4

ارسال نظرات