۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۷۶۴۲۴
امام جمعه گرگان:

وحدت و همدلی مهم ترین نیاز امروز کشور است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گرگان با انتقاد شدید از موضعگیری منفی برخی از غربی ها نسبت به توافق هسته ای ایران و 1 + 5 که این توافق را «بد» توصیف کردند، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از خود، از کسی اجازه نمی گیرد.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت ‏الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان در خطبه‏‏ های‏ نماز عبادی سیاسی مرکز استان با اشاره به توافق هسته ای اظهار داشت: توافق هسته ای موجی در جهان به راه انداخته و نظر خیلی از دولت ها و ملت ها را به خود جلب کرده است.

 

وی با بیان این که ما در این مذاکرات تنها درباره مسائل هسته ای مذاکره کردیم، افزود: متأسفانه بعد از توافق هسته ای، برخی از غربی ها و متحدان آنها، مسائلی را مطرح کرده اند تا مانع اجرای توافق شوند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که بازی جدید آنها با دو هدف صورت می گیرد، اظهار داشت: نخستین هدف آنها این است که ایران را به دلیل حمایت از مجاهدان فلسطینی و حزب الله لبنان، کشور مداخله گر در مسائل منطقه ای معرفی کنند و به همین خاطر، توافق هسته ای ایران و 1 + 5 را بد جلوه دهند.

 

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: دولت های غربی و متحدان آنها در منطقه، به هر کشوری که اراده کنند، لشکر می کشند، برای نمونه، از ششم فروردین ماه امسال تا کنون آل سعود به کشور یمن حمله نظامی کرده، آیا این کار، دخالت در کشورهای دیگر نیست؟

 

وی افزود: رژیم سعودی در این مدت، مساجد، بیمارستان ها، مراکز علمی، خانه ها و مردم غیرنظامی یمن را مورد تهاجم نظامی خود قرار داده و کسی هم از او انتقاد نمی کند، اما جمهوری اسلامی ایران که از ملت مظلوم یمن حمایت غذایی و دارویی به عمل می آورد، از نگاه آنها کشور مداخله گر شناخته می شود.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دفاع از ملت های مظلوم، وظیفه اسلامی همه مسلمانان است، تاکید کرد: ملت یمن، گرسنه اند و دارو ندارند، حمایت های غذایی و دارویی خود را به این کشور، فرستاد، اما رژیم سعودی مانع فرود هواپیمای ایران در یمن شد و حتی برای تخلیه بار کشتی ایران در یمن، پنج میلیون دلار از ایران، باج خواسته اند.

 

آیت الله نورمفیدی، دومین هدف مخالفان خارجی توافق هسته ای ایران و 1 + 5 را «بد» جلوه دادن این توافق، مربوط به مسائل نظامی جمهوری اسلامی برشمردو افزود: ایران به دنبال تولید موشک هایی که توانایی حمل سلاح اتمی دارند، نیست، از همان ابتدا، نظر خود را اعلام کرده بود و حتی مقام معظم رهبری هم در این رابطه فتوا صادر کرد، بنابراین برای دفاع از منافع ملی و استراتژیک خود و در چارچول قواعد پذیرفته شده بین المللی، نسبت به تقویت توان دفاعی خود اقدام می کند.

 

خطیب جمعه گرگان تاکید کرد: وقتی همسایه های ایران، موشک های بالستیک دارند، چرا ما نداشته باشیم؟ ما برای دفاع از خود و متحدان منطقه ای مان از کسی اجازه نمی گیریم و این موضوع به کسی ربطی ندارد.

 

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: اکنون که توافق هسته ای ایران و 1 + 5 با حمایت های جهانی مواجه شده است، عده ای برای تخریب توافق صورت گرفته به دنبال جوسازی هستند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نخستین جمعه مرداد ماه که به نام روز نماز جمعه نامگذاری شده است، گفت: نماز جمعه از عبادت های بسیار مهم اسلامی است و تعبیری که در سوره جمعه درباره آن امده است، درباره سایر نمازها بیان نشده است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که این انتقاد نسبت به شیعیان وجود دارد که چرا در گذشته، نماز جمعه اقامه نمی شد و اگر هم اقامه می شد، کمرنگ بود، گفت: در تاریخ، حکومت های ستمگر از این پایگاه، سوء استفاده می کردند و طبیعی هم بود که شیعیان در مقابل آنها مقاومت کنند.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: نماز جمعه یک نماز عبادی، سیاسی و حکومتی و یکی از جلوه های برقراری حکومت اسلامی است، در شرایطی که ستمگران، زمام امور را در دست داشتند، ضرورتی به اقامه نماز جمعه نبود.

 

وی تصریح کرد: یکی از شرایط اقامه نماز جمعه، وجود امام عادل است، وقتی حکومت در دست خلفای ستمگر باشد، امام جمعه، شرایط خود را از دست می دهد؛ به همین دلیل برخی از فقهای امامیه، نماز جمعه را در آن شرایط، حرام اعلام کرده بودند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: سه ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی(ره) آیت الله طالقانی را به عنوان امام جمعه موقت تهران منصوب کرد و از آن زمان تاکنون نماز جمعه در سراسر کشور از جمله گرگان، در حال اقامه است./950/پ201/ب1  

ارسال نظرات