۰۲ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۲۷۶۶۹
بوستان کتاب منتشر کرد؛

شخصيت حضرت زهرا در قرآن

رسا، سرويس فرهنگي ـ کتاب «شخصيت حضرت زهرا»، تلاشي در جهت استخراج اقوال تفاسير اهل سنت در مورد آن حضرت دارد.
شخصيت حضرت زهرا در قرآن
به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، آقاي محمد يعقوب بشوي در اين کتاب، شخصيت حضرت زهرا در قرآن را، از ديدگاه مفسران اهل سنت بررسي کرده است.
در منابع تفسيري اهل سنت روايت هاي فراواني در شان اهل بيت به ويژه حضرت فاظمه يافت مي شود که براي شناخت شخصيت والاي يگانه دختر پيامبر گرامي اسلام نقش اساسي دارد.
اين کتاب از ميان صدها روايت اهل سنت درباره آن بانوي بزرگوار، تنها رواياتي را آورده که در تفسير آياتي که راجع به ايشان مي باشد نقش اساسي داشته است.
نويسنده در کمال خوش­سليقگي کتاب را به 5 فصل تقسيم کرده است. فصل اول که نام کليات بر آن گذارده شده است، به فرازهايي از زندگاني و فضايل آن حضرت اشاره گرديده است.
اسباب نزول، عنوان فصل دوم است که در آن معناي اصطلاحي «سبب نزول» مورد کنکاش قرار گرفته است و آياتي که حضرت زهرا سبب نزول آنها بوده­اند، بررسي شده است.
سوره­هايي در شان فاطمه، فاطمه و آيات تاويل شده درباره او، و در نهايت پاره تن پيامبر، عناوين فصل هاي سوم تا پنجم را تشکيل مي دهند.
کتاب شخصيت حضرت زهرا در قران از منظر تفاسير اهل سنت، به قلم محمد يعقوب بشوي، توسط انتشارات بوستان کتاب، در 2000 نسخه، 380 صفحه، قطع وزيري و با قيمت 3950 تومان منتشر شده است.
ارسال نظرات