۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۲۷۷۰۵۱

محرومیت دانشجویان محجبه هندی از آزمون پزشکی

خبرگزاری رسا ـ مقامات دانشگاهی در هند از حضور متقاضیان محجبه مسلمان و مسیحی در آزمون سراسری پزشکی جلوگیری کردند.
حجاب هند
 
به گزارش خبرگزاری رسا، اسلام ستیزی و مقابله با نمادهای دینی به کشور هند هم کشیده شد. کشوری که مشهور به داشتن بیشترین تنوع ادیان و عقاید است.
 
پس از آن که  در آزمون ورودی دانشگاه پزشکی هند از دانشجویان محجب خواسته شد که حجاب خود را بردارند، آن ها از این کار امتناع کرده و بنابراین از حضور در آزمون منع شدند. نکته قابل توجه این که بعضی از این دانشجویان محجبه، مسلمان و عده دیگری مسیحی بودند.
 
یکی از دانشجویان مسلمان در این رابطه به روزنامه تایمز هند گفت: حاضرم در آزمون شرکت نکنم اما مظاهر دینی خود را به خطر نیاندازم.
 
وی در ادامه افزود: اگر قرار به ممنوعیت پوشش و تفکر من باشد، اهمیتی نمی دهم که یک سال دیگر برای شرکت در این آزمون هماهنگ صبر کنم.
 
یکی دیگر از متقاضیان شرکت در آزمون که حاضر به برداشتن حجاب خود نشد، دختر راهبه کاتولیکی بود.
 
وی که پیش از آزمون نمی دانست که مسؤولان مانع حجاب خواهند شد، در این باره گفت: گمان می کردم که بعد از تفتیش اجازه خواهم داشت که با حجاب سر آزمون شرکت کنم. اما اعتقاد من اجازه نداد بدون حجاب وارد جلسه شوم. بنابراین به صومعه بازگشتم.
 
با این که مسؤولان برگزاری آزمون تبعیض آمیز بودن اقدام خود را نپذیرفتند، با اعتراضاتی از جانب مسلمانان و مسیحیان مواجه شدند.
 
کاردینال باسیل مارکلیمیس از کلیسیای کاتولیک مالانکارا، ضمن محکومیت عدم اجازه ورود متقاضیان محجبه، این اقدام را آزار هنده توصیف کرد./847/ب902/ک
ارسال نظرات