۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۲۷۷۱۲۸

نماینده پارلمان عراق بر لزوم احترام ترکیه به حاکمیت عراق تأکید کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده پارلمان عراق تروریسم را خطری برای همه جهان توصیف کرد و از کشورهای همسایه دعوت کرد که مانع از ورود تروریسم به خاک این کشور شوند.
محمد اللکاش، از نمايندگان پارلمان عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد اللکاش، از نمایندگان پارلمان عراق امروز طی پیامی خواستار تجدیدنظر در روابط سیاسی با ترکیه شد.


این نماینده پارلمان عراق خطر تروریسم را جهانی خواند و خاطرنشان کرد: بارها کشورهای منطقه و همسایه عراق را به عدم حمایت از تروریسم دعوت کردیم چرا که این پدیده برای همه کشورهای جهان خطر آفرین است.


وی بر لزوم احترام ترکیه به حاکمیت عراق تأکید کرد و افزود: ترکیه باید از عبور تروریسم از خاک این کشور به عراق و سوریه جلوگیری کند.

 

از سوی دیگر ارتش ترکیه طی سه روز گذشته اقدام  به بمباران مواضع پ.ک.ک در مناطق مرزی شمال اقلیم و به‌ ویژه‌ دامنه‌ کوه‌ قندیل کرد و احمد داود اغلو نخست وزیرترکیه‌ اعلام کرد که‌ این حملات با حمایت و هماهنگی مسعود بارزانی رییس اقلیم کردستان صورت گرفته‌ و این اقدام آنکارا مورد تائید و حمایت بارزانی است.


در این رابطه،‌ کمیسیون حقوقی پارلمان کردستان، با استناد به‌ اظهارات داوداغلو و نیز بیانیه‌ ریاست اقلیم در خصوص این بمباران‎ها، خواستار ارائه‌ توضیح از سوی بارزانی شد.

 

گواران آزاد مسؤول امور اجر‌ایی این کمیسیون، اعلام کرد که‌ لازم است بارزانی در مورد سخنان داود اغلو، توضیحات روشن و کافی به‌ پارلمان ارائه‌ دهد، چراکه‌ بیانیه‌ ریاست اقلیم تائید این اظهارات است.

 

وی افزود: محکوم نکردن حملات ارتش ترکیه‌ به‌ مناطقی در اقلیم کردستان، خود مدرکی است در مورد اینکه‌ ریاست و نخست وزیر اقلیم کردستان از این اقدام ارتش ترکیه‌ مطلع بوده‌ و در این مورد نیز به‌ ترکیه‌ چراغ سبز نشان داده‌اند./994/ب902/د

ارسال نظرات