۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۲۷۷۱۶۳

توافق ترکیه و آمریکا برای استقرار مخالفان سوریه در منطقه امن

خبرگزاری رسا ـ یک مقام ارشد آمریکایی گفت: هرگونه اقدامات نظامی مشترک با ترکیه شامل اعمال منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه نخواهد بود، با این حال مخالفان دولت سوریه را در این منطقه امن مستقر خواهند کرد.
ترکيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ترکیه و آمریکا توافق کرده‌اند مخالفان دولت سوریه را با ایجاد منطقه امنی در داخل خاک سوریه مستقر کنند.

 

واشنگتن پست در عین حال تایید کرده است که دو کشور درباره تعریف معارضان "میانه رو" اختلاف دارند.

 

یک مقام ارشد آمریکایی گفت: هرگونه اقدامات نظامی مشترک با ترکیه شامل اعمال منطقه پرواز ممنوع در شمال سوریه نخواهد بود.

 

وی که خواسته نامش فاش نشود افزود: ما برای حمایت از شریکانمان در شمال سوریه که با داعش در جنگ هستند با ترکیه در حال گفت وگو هستیم. هدف ما ایجاد منطقه عاری از داعش و تضمین امنیت و ثبات بیشتر در طول مرز ترکیه و سوریه است.

 

بر اساس گزارشات تایید نشده این منطقه امن در طول 68 مایلی(109 کیلومتر) مرز مشترک با ترکیه و عمق 40 مایلی(64 کیلومتر) خاک سوریه ایجاد می شود.

 

دولت ترکیه همچنین به ائتلاف نظامی به اصطلاح ضدداعش به رهبری آمریکا اجازه استفاده از پایگاه هوایی اینجرلیک در جنوب ترکیه را داده است، پیش از این جنگنده های آمریکا از پایگاهی در بحرین به پرواز در می‌آمدند.

 

دولت ترکیه از روز جمعه عملیات گسترده‌ای را علیه داعش آغاز کرد و علاوه بر سوریه به پایگاه‌های شبه نظامیان کرد پ ک ک در شمال عراق نیز حمله کرده است.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به حمله ارتش ترکیه به تروریست های داعش در خاک سوریه بر لزوم همکاری همه جانبه دولت ها برای مقابله موثر با تروریسم در عین احترام به حاکمیت ملی دیگر دولت ها تاکید کرد./982/ب101/د

ارسال نظرات