۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۲۷۷۳۰۶

فراخوان احزاب اردنی برای برگزاری جمعه خشم در حمایت از مسجد الاقصی

خبرگزاری رسا ـ احزاب و اتحادیه‎های صنفی اردن در واکنش به تجاوز شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست به مسجد مبارک الاقصی، خواستار برگزاری جمعه خشم در حمایت از این حرم شریف الهی شدند.
راهپيمايي اردني ها در حمايت از بيت المقدس

به گزارش خبرگزاری رسا، احزاب و اتحادیه های صنفی اردن در واکنش به تجاوز شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست به مسجد مبارک الاقصی، خواستار برگزاری جمعه خشم در حمایت از این حرم شریف الهی شدند.


این گروه‎ها در فراخوان خود که در شبکه های اجتماعی منتشر کرده اند، اعلام کردند که تظاهرات جمعه خشم ملت اردن پس از اقامه نماز جمعه از مقابل مسجد جامع "حسینی" در وسط امان ـ پایتخت اردن ـ آغاز خواهد شد.

 

خمیس عطیه عضو پارلمان اردن در گفت‎وگو با خبرگزاری بین المللی آناتولی ترکیه خاطر نشان کرد که اقدامات صهیونیست ها نشان می دهد که این دشمن به هیچ معاهده و توافق صلحی پایبند نیست.

 

عطیه خاطر نشان کرد که امروز وظیفه ایجاب می کند که دست به تحرکی عربی و اسلامی در حمایت از مقدسات در برابر لوث وجود اشغالگران بزنیم.

 

دولت اردن نیز ورود شهرک نشینان صهیونیست و نظامیان ارتش عبری به مسجد الاقصی را محکوم کرد و از رژیم اشغالگر قدس خواست که به عنوان طرف اشغالگر سرزمین فلسطین به مسؤولیت ها و تعهدات خود پایبند باشد.

 

محمد مومنی سخنگوی رسمی دولت اردن طی بیانیه ای خاطر نشان کرد که هتک حرمت مسجد مبارک الاقصی و تعرض به نگهبانان و نمازگزاران این حرم شریف الهی به منزله زیر پا گذاشتن احساسات تمامی عرب ها و مسلمانان است و می تواند منجر به تشدید خشونت و درگیری ها شود.

 

مومنی از رژیم صهیونیستی خواست که به مسؤولیت‎های خود به عنوان طرف اشغالگر سرزمین فلسطین عمل کرده و جلوی تکرار این اقدامات جنایتکارانه علیه اماکن مقدس فلسطین و نگهبانان و نمازگزاران حاضر در آنها را بگیرد.

 

از سوی دیگر، الازهر با محکوم کردن حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به صحن های مسجد مبارک الاقصی و ممانعت از ورود نمازگزاران فلسطینی به داخل آن و حتی تعرض به برخی افراد متحصن در داخل آن تاکید کرد که تجاوز به نمازگزاران در صحن های مسجد الاقصی و عدم رعایت قداست این مسجد با آموزه های ادیان و شرایع آسمانی مغایرت دارد.

 

الازهر با صدور بیانیه ای از جامعه جهانی و سازمان های بین المللی خواست اقدامی فوری برای حمایت از مسجد مبارک الاقصی و تمامی مقدسات دینی در شهر قدس و مقابله با تجاوزات و اقدامات تحریک آمیز غیر قابل توجیه رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند.

 

در همین راستا، دولت کویت نیز ورود نظامیان ارتش صهیونیستی و شهرک نشینان افراطی یهودی به مسجد مبارک الاقصی را محکوم کرد.

 

محمد عبد الله مبارک صباح دبیر هیات دولت کویت طی بیانیه ای مطبوعاتی پس از جلسه هفتگی دولت به ریاست صباح خالد حمد صباح وزیر خارجه و معاون نخست وزیر خاطر نشان کرد که دولت کویت اقدامات تنش زایی را که نوعی تجاوز غیر قابل قبول و تحریک احساسات مسلمانان به شمار می رود، محکوم می کند.

 

صباح بر موضع دائمی کویت در حمایت از مساله فلسطین و حق ملت فلسطین در تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس شریف ضمن عقب نشینی کامل رژیم صهیونیستی از اراضی اشغالی سال 67 و با رعایت قطعنامه های بین المللی و طرح صلح عربی تاکید کرد.

 

گفتنی است ورود یهودیان به مسجد الاقصی طی دو روز گذشته که به بهانه سالروز تخریب مسجد الاقصی صورت گرفت، باعث بروز تنش و درگیری های شدید در داخل این مسجد و زخمی شدن دست کم 15 فلسطینی و 4 نظامی صهیونیست شده است. عناصر پلیس و گارد مرزی رژیم صهیونیستی از شهرک نشینان تندروی یهودی در جریان ورود به مسجد الاقصی حمایت می کنند و جلوی ورود بسیاری از فلسطینیان به این مسجد و تحصن در آن را می گیرند. اوری آریئل وزیر کشاورزی دولت صهیونیستی از جمله شخصیت های صهیونیستی بود که به همراه یهودیان تندرو وارد این مکان مقدس شده بود./994/ب102/د

ارسال نظرات