۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۲۷۷۳۰۷

برگزاری نشست فوق العاده کمیته طرح صلح عربی برای بررسی تحولات قدس و مسجد الاقصی

خبرگزاری رسا ـ کمیته طرح صلح عربی آینده نشست فوق العاده‎ای را به منظور بررسی آخرین تحولات اوضاع قدس و مسجد مبارک الاقصی برگزار می‌کند.
کميته طرح صلح عربي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کمیته طرح صلح عربی هفته آینده نشست فوق العاده‎ای را به منظور بررسی آخرین تحولات اوضاع قدس و مسجد مبارک الاقصی در سطح وزرای خارجه کشورهای عضو به ریاست مصر برگزار می کند.


صائب عریقات عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین و مذاکره کننده ارشد ساف خاطر نشان کرد که تداوم سیاست های شهرک سازی، بازداشت ها، ترورها، محاصره و بسته بودن گذرگاه ها، تلاش برای کوچاندن فلسطینیان از شهر و دیار خود، پاکسازی نژادی و نیز پرونده آشتی ملی فلسطین و تهیه پیش نویس جدید قطعنامه پایان اشغال فلسطین بر اساس برنامه زمانی مشخص که قرار است به شورای امنیت ارائه شود، در دستور کار این نشست قرار دارد.

 

عریقات پس از دیدار با نبیل عربی دبیرکل اتحادیه عرب خاطر نشان کرد که نشست مذکور به درخواست محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین و با رایزنی های صورت گرفته با مصر به عنوان رئیس کمیته طرح صلح عربی و دبیرکل اتحادیه عرب، برگزار خواهد شد.

 

وی همچنین به اهمیت دیدارش با "سامح شکری" وزیر خارجه مصر قبل از دیدار با دبیرکل اتحادیه عرب اشاره کرد و نسبت به خطر تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی به قدس و مسجد الاقصی و نیز کرانه باختری که شهادت یک جوان 18 ساله فلسطینی در اردوگاه قلندیه یکی از نتایج آن بود، هشدار داد.

 

ورود یهودیان به مسجد الاقصی طی دو روز گذشته که به بهانه سالروز تخریب مسجد الاقصی صورت گرفت، باعث بروز تنش و درگیری های شدید در داخل این مسجد و زخمی شدن دست کم 15 فلسطینی و 4 نظامی صهیونیست شده است.

 

عناصر پلیس و گارد مرزی رژیم صهیونیستی از شهرک نشینان تندروی یهودی در جریان ورود به مسجد الاقصی حمایت می کنند و جلوی ورود بسیاری از فلسطینیان به این مسجد و تحصن در آن را می گیرند. اوری آریئل وزیر کشاورزی دولت صهیونیستی از جمله شخصیت های صهیونیستی بود که به همراه یهودیان تندرو وارد این مکان مقدس شده بود.

 

از سوی دیگر، نظامیان صهیونیستی روز گذشته یک جوان فلسطینی به نام "محمد ابو لطیفه (18 ساله) را در پشت بام منزل خانواده اش از دو پا هدف قرار داده و زخمی کرده بودند، اما نزدیک به یک ساعت او را در همان وضعیت و در حالی که دستانش با سیم خاردار بسته شده بود، نگه داشتند و زخم های وی همچنان خونریزی می کرد. پس از آن سربازان ارتش صهیونیستی وی را به ایست بازرسی نظامی قلندیه انتقال دادند و بیش از سه ساعت از ارائه هر گونه خدمات طبی به وی خودداری کردند تا جانش را از دست بدهد و در نهایت پس از اطمینان از شهادتش، جسد وی را تحویل دادند.

 

در درگیری هایی که روز گذشته پس از تشییع جنازه این شهید فلسطینی میان نظامیان صهیونیستی و ساکنان اردوگاه قلندیه روی داد، 14 فلسطینی زخمی شدند که 6 نفر از آنها به ضرب گلوله های جنگی و بقیه با گلوله های مشقی هدف قرار گرفته بودند. ده ها فلسطینی نیز در اثر استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند./994/ب102/د

ارسال نظرات