۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۲۷۷۳۱۶

برگزاری تظاهرات علیه داعش در ایرلند

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان ایرلند در محکومیت اقدامات تروریستی داعش تظاهرات کردند.
برگزاري تظاهرات ضد داعش از سوي مسلمانان ايرلند
به گزارش خبرگزاری رسا، مسلمانان ایرلند با برگزاری تظاهراتی در شهر بلنکاردستاون، جنایت های گروه تروریستی داعش را محکوم کردند.
 
شیخ القدری، امام جماعت مسجد المصطفی در بلنکاردستاون درباره این راهپیمایی گفت: در ایرلند عده معدودی به نام داعش شناخته می شوند و سعی ما بر این است که دروغ های این عده را آشکار کنیم.
 
شیخ القدری که راهپیمایی دیروز را سازماندهی کرده بود، افزود: حامیان داعش بدون آن که جلب توجه کنند در حال فعالیت هستند. ما باید افرادی را که داعش را محکوم نکرده و در قبال اقدامات آن ها سکوت اختیار کرده اند، طرد کنیم. ما معتقدیم هر کس که اقدامات تروریستی را محکوم نمی کند با سکوت خود در حال حمایت از تروریسم است.
 
در راهپیمایی مسلمانان ایرلند، همچنین قتل سه تن از شهروندان ایرلند که برای تفریح به تونس رفته بودند، محکوم شد. یک ماه پیش در حمله تروریستی داعش به توریست های اروپایی در تونس چندین تن از جمله سه ایرلندی به قتل رسیدند.
 
در این تظاهرات که تحت عنوان شورای وحدت و صلح مسلمانان برگزار شد، مسلمانان ایرلند حملات جنایت کارانه گروه تروریستی داعش را محکوم کرده و آن را کاملا مغایر با آموزه های اسلام دانستند.
 
القدری به سایت ایرلندی دژورنال گفت: چند ماه پیش مسلمانان علیه کاریکاتور های موهن به پیامبر گرامی اسلام تظاهرات کردند. اما در حال حاضر ضربه تروریست ها برای تخریب وجهه مسلمانان و اسلام بسیار خطرناک تر از کاریکاتور هاست. همچنین متاسفانه به دلیل جنایات تروریست ها به نام اسلام، شاهد گسترش سریع اسلام هراسی در همه دنیا هستیم.
 
این امام جماعت مسلمان ایرلندی در ادامه تاکید کرد: اگر مسلمانان می توانند علیه کاریکاتورهای موهن تظاهرات کنند، چرا علیه داعش که تمام آموزه های اسلام را زیر سوال برده است، تظاهرات نمی کنند؟ سکوت مسلمانان در قبال داعش می تواند به اشتباه، تعبیر به حمایت آنان از جنایات داعش شود.
 
القدری افزود: داعش باید از سوی همه مسلمانان جهان محکوم شود. افراط گرایی و خشونت جایی در اسلام ندارد و به هیچ وجه توجیه نمی شود. پیامبر گرامی اسلام مسلمانان را درباره خشونت و افراطی گری هشدار داده است.
 
مسلمانان 1.1 درصد از جمعیتن 4.5 میلیون نفری ایرلند را تشکیل می دهند که این تعداد به دلیل مهاجرت رو به افزایش است./847/ب902/د
ارسال نظرات