۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۲۷۷۵۶۳
مسؤول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه اصفهان:

حضور مسؤولان در نماز جمعه، مصداق امر به معروف است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام صالحیان گفت: حضور مسؤولان در صفوف نماز جمعه به عنوان بهترین مصداق امر به معروف و مدیریت جهادی، سبب تشویق هر چه بیشتر مردم به حضور در این فریضه الهی می‌شود.
سالگرد اقامه نماز جمعه در نجف آباد حجت الاسلام محمد رضا صالحيان

به گزارش خبرگزاری رسا در نجف‌ آباد، حجت الاسلام محمدرضا صالحیان، مسؤول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان، در مراسم سالگرد اقامه نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب که در دفتر امام جمعه نجف‌آباد برگزار شد، با تبریک این روز به امام جمعه نجف آباد و تشکر از زحمات وی و ستاد اقامه نماز شهرستان گفت: هم اکنون در کشور 840 نماز جمعه داریم که 81 نماز جمعه آن در استان اصفهان برگزار می شود.

 

 

وی در ادامه با قرائت آیه «وَلَن یَجْعَلَ اللّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً» افزود: خداوند در آیه هرگونه تسلط کفار بر مؤمنان را نفی می کند که کفار نباید هیچ گونه تسلطی بر شما داشته باشند و در اینجا کفار تنها منحصر به امور سیاسی نیست.

 

حجت الاسلام صالحیان در ادامه تصریح کرد: اکنون جهان اسلام گرفتار فرقه و گروهی شده است که به نام اسلام دست به چنان جنایاتی زده اند که تاریخ از گفتن آن شرم دارد و وهابیت با قرار گرفتن در جبهه باطل جزء کافران هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب به توسعه نماز جمعه در سطح کشور افزود: برگزای هشتاد و یکمین نماز جمعه استان در ملک شهر که پس از سپاهان شهر در اصفهان برگزار می شود، سبب رفاه حال بیشتر نمازگزاران و صرف وقت و هزینه کمتر برای رسیدن به نماز جمعه است که در راستای حفظ محیط زیست نیز مؤثر بوده که در جهت تحقق سخنان رهبر معظم انقلاب صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام صالحیان از اهتمام مجموعه خویش در برگزاری و برپایی نماز جمعه در شهرهایی که مسافت شرعی آن لحاظ می شود خبر داد و عنوان داشت سخنان و رهنمودهای حجت‌الاسلام حسناتی برای ما مهم است و نماز جمعه ویلاشهر با نظر مساعد ایشان ایجاد شد و با نظر ایشان که تأسیس قدرتمندانه را خواستارند موافقیم زیرا امام جمعه منتسب به رهبری است و ائمه جماعات محور آن شهر است.

 

مسؤول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان در ادامه افزود: در شأن مردم نجف آباد است که پس از 36 سال مصلایی جامع و کامل داشته باشند که در روز جمعه و برگزاری نماز در رفاه باشند و ساخت آن باید با دید مردمی شروع شود.

 

وی در ادامه خواستار تشکیل هیأت امنای مصلا به ریاست امام جمعه و با حضور فرماندار، ریاست شورای شهر و تنی چند ار معتمدان شهر شد.

 

وی در پایان با تقدیر و تشکر از حجت الاسلام حسناتی، افزود: حضور مسؤولان در صفوف نماز جمعه به عنوان بهترین مصداق امر به معروف و مدیریت جهادی است./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات