۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۲۷۷۶۹۰
آیت الله‌ دری نجف آبادی:

نیروی کار ماهر و متخصص موتور محرکه اقتصادی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به این که نیروی کار ماهر و متخصص موتور محرکه اقتصادی در جامعه است، گفت: با فرصت پیش آمده در دوران پساتحریم باید از این ظرفیت برای هدفگذاری صحیح کسب و کار و تسهیل و رونق کانون های اشتغال و درآمد به خوبی بهره مند شد.
آيت الله دري نجف آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت‌ الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، ظهر امروز چهارشنبه هفتم مرداد در جمع کارکنان و کارآموزان مرکز آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی که به مناسبت هفته مهارت، در دفتر امام جمعه اراک برگزار شد، با اشاره به این که نیروی کار ماهر و متخصص موتور محرکه اقتصادی در جامعه است، بیان داشت: با فرصت پیش آمده در دوران پساتحریم باید از این ظرفیت برای هدفگذاری صحیح کسب و کار و تسهل و رونق کانون های اشتغال و درآمد به خوبی بهره مند شد.

 

 انباشته شدن افراد مدرک دار دانشگاهی یکی از نواقص مهم کشور

آیت الله‌ دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: انباشته شدن افراد مدرک دار دانشگاهی به عنوان یکی از نواقص مهم کشور محسوب می شود، که بضاعت آنان در حوزه فنی و مهارتی در حد انتظار نیست و نمی توانند در بازار کار عرض اندام کنند.

 

آموزش های فنی و حرفه ای حلقه های پیوست عرضه و تقاضای کار در جامعه است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به این که آموزش های فنی و حرفه ای حلقه های پیوست عرضه و تقاضای کار در جامعه است، خاطر نشان کرد: آموزش های فنی و حرفه ای باید به شکل حرفه ای و تخصصی در زنجیره کارآفرینی دیده شود.

 

امام جمعه اراک با بیان این که آموزش نیروی انسانی در راستای موفقیت کشور ضرورت دارد، تصریح کرد: مسؤولان ایران اسلامی بدانند که سرمایه های فیزیکی بدون توجه به آموزش نیروی انسانی نه تنها موفقیتی برای کشور به ارمغان نمی آورد بلکه منابع پایه را نیز به هدر می دهد.

 

نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران باید از بحث تئوری گرایی رها شود

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران باید از بحث تئوری گرایی رها شود و به سمت حرفه آموزی و مهارت محوری سوق پیدا کنند چون تنها در این صورت است که کشور مسیر توسعه و بالندگی را می تواند به خوبی طی کند و به اهداف عالیه دستیابی پیدا کند.

 

آیت الله‌ دری نجف آبادی خاطر نشان کرد: دانش آموزان و دانشجویان در کشور چین 251 روز در سال را به مراکز آموزشی خود رفته و در هر روز هشت ساعت تمام به تحصیل علم و مهارت آموزی در رشته های مختلف صنعتی مشغول هستند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: دانش آموزان و دانشجویان در کشور ایران کمتر از 200 روز در سال را در مدارس و دانشگاه ها به سر می برند و در هر روز کمتر از شش ساعت با شیوه تئوری و حفظی آموزش می بینند.

 

امام جمعه اراک  بیان داشت: امروز تمامی کشورهایی که پیشرفته و توسعه یافته می باشند، آموزش نیروی انسانی و استفاده از ظرفیت ها را در مقدمه تمامی امور خود قرار داده اند و با تلاش و همت توانسته اند سهمی از بازارهای جهانی را از آن خود کنند. 

 

مسؤولان باید با تمام قوا در راستای آبادانی ایران اسلامی گام بردارند

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که کشورهای ژاپن، فرانسه و آلمان در جنگ دوم جهانی خسارت های بسیاری را متحمل شدند، به طوری که 50 درصد از کشور ژاپن به کلی نابود شد اظهار داشت: با گذشت کمتر از 70 سال این سه کشور به عنوان پنج اقتصاد پویا و بالنده دنیا تبدیل شدند. 

 

آیت الله‌ دری نجف آبادی گفت: دولتمردان و مسؤولان ایران اسلامی باید از برنامه ریزی های و تمهیدات کشورهای ژاپن، چین، آلمان و فرانسه الگو برداری کرده و با تمام قوا در راستای آبادانی ایران اسلامی بیش از پیش گام بردارند. 

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان این که بیش از دو هزار و 800 واحد صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند، اظهار داشت: به دلیل این که مدیران صنایع در استان مرکزی از تمام ظرفیت های تولیدی خود استفاده نمی کنن استان مرکزی نقش بسیار کمرنگی در بالا بردن تولید ناخالص ملی و نرخ بهره وری ایفا کرده است.

 

اخلاق محوری یکی از وظایف مراکز علمی و آموزشی است

امام جمعه اراک عنوان کرد: بسیاری از واحد های تولیدی استان مانند شرکت آونگان اراک به طور کلی غیر فعال و بسیاری دیگر مانند شرکت هپکو تنها پنج درصد ظرفیت خود را به کار گرفته و مسؤولان در این راستا باید با راهبردهای کارشناسی و منطقی آسیب شناسی از وضعیت موجود داشته و برای فعال سازی ظرفیت های راکد تولید با جدیت تلاش کنند.

 

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان این که اخلاق محوری به عنوان یکی از وظایف مراکز علمی و آموزشی به ویژه مراکز فنی و حرفه ای است، اظهار داشت: زلزله دو سال پیش ژاپن بیش از 300 هزار میلیارد دلار به تاسیسات این کشور خسارت وارد کرد اما پس از گذشت دو ماه شرایط به حالت عادی برگشت و این مهم نتیجه صرفه جویی و اخلاق محوری مردم این کشور بوده است./842/پ202/ب4

ارسال نظرات