۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۲۷۷۹۶۸
در نمایشگاه عفاف و حجاب آستان قدس رضوی؛

کتاب «کاوشی نو در مسأله حضور اجتماعی زنان» رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب «کاوشی نو در مسأله حضور اجتماعی زنان» با موضوع اسلام و اجتماع از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، در نمایشگاه عفاف و حجاب آستان قدس رضوی رونمایی شد.
کاوشي نو در مسأله حضور اجتماعي زنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، این کتاب نوشته سید مهدی نریمانی زمان آبادی است که طی سال جاری در قطع رقعی و در شمارگان هزار نسخه چاپ و منتشر شده و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

 

در بخشی از این کتاب عنوان شده است: بانوان می‌توانند بدون هیچ منعی از لحاظ فقهی، در کلیۀ امور اجرایی مانند ریاست جمهوری و در امور ولایی مانند قضاوت و فتوا حضور پیدا کنند؛ زیرا هیچ‌ یک از ادلۀ اقامه شده، برای حضور نیافتن بانوان در این پُست‌ها، قانع‌کننده نیست و منابع نقلی و عقلی متعددی بر حضور زنان در این عرصه‌ها صحه می‌گذارند. مانند اینکه خداوند زن را 6 ‌سال قبل از مرد، به حضور می‌پذیرد که نشان از شایسته‌تر بودن زن نسبت به مرد برای دریافت فضایل است و اگر این منطق درست تبیین و اجرا شود، بر همگان آشکار خواهد شد که زن بالاتر از مرد و حداقل همتای مرد است.

 

در قسمت دیگری از این کتاب همچنین آمده است: البته باید توجه داشت که مشارکت در این امور نباید به گونه‌ای باشد که زمینه‌ساز گناه، فروپاشی کانون خانواده یا تنزّل شأن زن مسلمان شود. در واقع اسلام، سپردن این مسئولیت‌ها را به افراد توانمند و شایسته جایز و در برخی موارد ضروری می‌داند.

 

ارائه چندین مقاله به صورت پوستر و حضور پژوهشگران گروه‌ های فقه، کلام  و حکمت اسلامی برای پاسخ به شبهات و ارائه کارگاه‌های آموزشی از دیگر برنامه های جنبی این مرکز علمی پژوهشی در نمایشگاه عفاف و حجاب است.

 

شایان ذکر است؛ نمایشگاه عفاف و حجاب با مشارکت فعال معاونت‌ها و موسسات مختلف آستان قدس رضوی در دهه اول مرداد ماه 94 در مرکز نمایشگاه ‌ها و همایش ‌های آستان قدس رضوی با محوریت عفاف و حجاب در آستان قدس رضوی و نگاهی به اسناد و مدارک مربوط به حجاب و عفاف از جمله واقع در مسجد گوهرشاد برپا شد./1308/د102/ق

ارسال نظرات