۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۲۷۸۰۹۳
آیت الله نابلسی:

احزاب لبنانی مشغول نزاع برای رسیدن به ثروت هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه صیدای لبنان با اشاره به مشکلات این کشور، مرتبط ساختن مشکلات به مسائل منطقه را نیرنگ و توهین به کرامت انسانی توصیف کرد.
علامه شيخ عفيف نابلسي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عفیف نابلسی امام جمعه صیدای لبنان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مجتمع حضرت زهرا (س) برگزار شد، نسبت به وضعیت نامعلوم لبنان اظهار نگرانی کرد.

 

آیت الله نابلسی گفت: کشور به سمت نامعلومی هدایت شده است. افزایش زباله‌ها در سطح شهر، قطع برق در گرمای شدید و کمبود آب در کشوری که در کنار منابعی عظیم از آب است شرایط را برای مردم سخت کرده و موسسات دولتی نیز در این شرایط تعطیل شده اند.

 

وی با اشاره به جنگ داخلی برای کسب ثروت افزود: عده ای بر سر نفت، گروهی برای تلفن و تعدادی دیگر بر سر مسائل مختلف با یکدیگر به درگیری می پردازند. در این شرایط بعضی از مردم به انتظار تغییرات منطقه‌ای نشسته و به وضعیت موجود راضی هستند.

 

این عالم شیعی با تعجب از سیاست برخی از مردم و مسؤولان در مرتبط ساختن هر مشکلی با خارج از کشور خاطر نشان کرد: مشکل کمبود آب، قطع برق و تغییر و تعیین مسؤولان نظامی و اداری هیچ ارتباطی با مسائل خارج از لبنان ندارد. چنین سخنانی دروغ، نیرنگ و توهین به کرامت انسانی است.

 

آیت الله نابلسی تغییر رهبران سیاسی، هوشیاری مردم در برابر خطر شرایط پیش رو، نفی قومیت گرایی و مبارزه با ظلم و فساد را خواستار شد./981/ب901/د

ارسال نظرات